Mijn zoon is mogelijk betrapt als bestuurder van een auto en geflitst met een snelheid > 50km. De auto stond op naam van een ander persoon en deze heeft mijn zoon aangewezen als bestuurder. De Nederlandse politie heeft mijn zoon telefonisch benaderd en mijn zoon verzocht hem dan een fot op te sturen, zodat hij kon achterhalen of hij de overtreding gedaan zou hebben. Het was vermoedelijk ten tijde van de overtreding een rechts gestuurde auto. Het Parket van Turnhout heeft 2 x een aangetekend schrijven aan mijn zoon gezonden. Op de momenten van bezorging was telkens niemand aanwezig en ik heb op het postkantoor alles terug laten sturen met de mededeling dat mijn zoon verhuisd, c.q. geëmigreerd is. Nu komt er een brief van de Federale Overheidsdienst Financiën met een acceptkaart er in om ruim € 770,00 te betalen. Ik wil hem aangetekend terugsturen met de vraag of er een papierversnipperaar achter de postbox van het parket staat en dat het parket grove nalatigheid verweten kan worden omdat zij, nadat zij de brieven teruggekregen heeft, niet de gemeentelijk administratie heeft laten raadplegen, ant dan hadden ze zo geweten waar mijn zoon woont. Ik vind dat het niet aan mij ligt om hen het adres van mijn zoon te geven.
Vraag1: kan mijn zoon nog onder de boete uitkomen, er van uitgaande dat op de foto duidelijk te zien is dat hij niet de bestuurder was.
Vraag2: wat gebeurd er als mijn zoon niet betaalt? Hij woont in Schotland. Wordt hij dan geregistreerd en maakt hij kan, als hij op een vliegveld of haven de marechaussee passeert aangehouden te worden? Geldt dit alleen voor de Belgische lucht- en zeehavens of ook voor bijv. Nederland en Duitsland.
Wij wonen in de grensstreek.