kosten landmeter

kirederf
Topic Starter

kosten landmeter

#1 , 20 dec 2009 14:38

Achter mijn erf ligt een weide (+- 7000m2) die ik zou willen bijkopen. Ik heb de eigenaar gebeld en binnenkort komt die eens langs om de zaak te bespreken. Ik veronderstel dat bij eventuele verkoop, de weide moet uitgemeten worden. Wie moet de landmeter in principe betalen? Ik heb eens rondgehoord wat de kost daarvan is , een 650 euro klopt dit ongeveer?

bedankt
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 21 dec 2009 11:01

Daar is geen eensgezindheid over. Alles hangt af van hoe u dit bespreekt met de huidige eigenaar.

Vandebos

#3 , 21 dec 2009 12:07

Of je kan wachten tot het goed gekocht is en dan art 646 BW inroepen om de kosten te spreiden..
Art.646.Ieder eigenaar kan zijn nabuur verplichten tot het afpalen van hun aan elkaar grenzende eigendommen. De afpaling geschiedt op gemene kosten.

Reclame

kirederf
Topic Starter

#4 , 21 dec 2009 21:18

klopt het bedrag van 650 euro ongeveer?

dieke

#5 , 22 dec 2009 08:29

klopt het bedrag van 650 euro ongeveer?
Zoals met elk beroep, zijn ook de prijzen bij landmeters variërend. 650 euro lijkt me niet overdreven, hoewel wij onlangs onze bouwgrond goedkoper hebben kunnen laten afmeten. Het is sterk afhankelijk van hoeveel aanbod er is van landmeters in uw buurt, vermoed ik. De enige manier om te weten te komen of het een redelijke prijs is, lijkt me dan ook om een paar kantoren te bellen uit je omgeving.

In ieder geval lijkt mij dat de betalende partij ook de partij is die de landmeter mag kiezen. Maar wederom: dat zijn allemaal dingen die kunnen besproken worden bij het bespreken van de vraagprijs.

kirederf
Topic Starter

#6 , 22 dec 2009 16:52

hoeveel schrijfkosten dien ik te betalen? 10 of 5 %
ben particulier en ik heb dus al een woning gekocht (die ik herbouwd heb)
kan ik van bepaalde abattementen genieten?

het betreft dus een weide die achter mijn huis ligt.

mvg

Terug naar “Kopen”