#21 , 19 sep 2022 12:07
Beste forumleden.
Zoals verwacht draait de gerechtelijke molen bizonder traag, maar er is toch één en ander in beweging gesteld intussen.
Zo heb ik mijn verweer verslag opgesteld met de nodige argumenten om de beweringen van aanklager te verwerpen. Ik bespreek dit nu woensdag samen met mijn advocaat i.v.m. enige verbeterpunten die kunnen aangebracht worden.
Toch heb ik nog een paar vragen waar ik graag een professioneel antwoord zou op willen krijgen.
- Kan ik nu reeds een klacht indienen tegen aanklager zelfs al is de strafzaak nog lopende, er geen Salduz bis Cat3 is gebeurd, geen uitspraak door een bevoegd rechter is genomen.
Indien hier een wettekst over bestaat graag deze artikelcode en uit welk wetboek dit komt.
- Bestaat er een juiste juridische omschrijving van de klacht die ik moet indienen? Ik noem het in mijn bewoording: " Klacht wegens afleggen van valse verklaring bij gerechtelijke instantie met de intentie tot eerroof, tergend en roekeloos gedrag"
Dit is een hele mond vol, maar ik veronderstel dat het korter en krachtiger kan geformuleerd worden.
Suggesties zijn welkom.
- Zou het verstandig zijn de moderator van 2de Hands aan te schrijven om aldus in het bezit te komen van de tekst die het klachtenformulier bevat, in handen te krijgen?
Indien hij dit niet uit vrije wil wil overhandigen kan hij gedwongen worden via gerechtelijk bevel dit document alsnog te overhandigen? Bestaat hiet ook een wetsartikel over? Zo ja, welke en uit welk wetboek.
- Aangezien ik hartpatiënt ben heb ik veel fysieke last gekregen door deze stress volle zaak. Ik sluit een onderzoek door cardioloog niet uit met eventueel ziekenhuisopname voor vervolg onderzoeken. Kan ik de kosten hiervoor gemaakt doorrekenen aan aanklager? Graag wettekst die hiervoor zou bestaan, artikelcode en uit welk wetboek.
Het lijkt allemaal misschien sterk overdreven, maar ik wil sterk in mijn schoenen staan bij mijn verdediging en nieuwe aanklacht tegen aanklager. Het ganse voorval heeft mij sterk getroffen en het vertrouwen in menselijke goedheid is mijn volledig ontvallen. Het lijkt er op dat het enkel en allen nog draait in onze maatschappij om elkaar de duivel aan te doen en zo veel mogelijk pestgedrag en winstbejag te vertonen.
(Dit concluder ik omdat er door aanklager eerst in 2021 een klacht werd ingediend bij politie die hiervan PV opstelde en daarna in 2022 hij nog eens te klagen ging bij bemiddelingsbureau "Moderator", vermoedelijk omdat de zaak niet snel genoeg vooruit ging naar zijn zin. Indien ik ingegaan was op de uitnodiging met terugname toestel en terugbetaling van het verkoopsbedrag, zou ik toch nog deze PV aan mijn broek hebben gekregen. Aanklager was er dus wel degelijk op uit om geld en daarna zijn pesterijen door te duwen)
In afwachting van jullie professionele opmerkingen en raadgevingen, wens ik jullie verder een prettige dag.
Met vriendelijke groeten. ABE.