Ik woon in niet zo ideale omstandigheden (verre van, maar ik ben al blij dat ik ergens terecht kan met mijn huisdieren) en begin me zorgen te maken dat het slecht zou kunnen zijn voor de gezondheid om hier in dit vochtige weer te wonen. Nu weet ik van het immokantoor dat de eigenaars van het huisje niet van plan zijn om er nog in te investeren. Maw de vochtige voorgevel, de schimmel aan het houtwerk van de ramen in de keuken, de kelder die altijd onder water staat enz... Nu heb ik hen zelf nog niet gebeld, maar zou dit algauw willen gaan doen. Ik had eraan gedacht om iemand te laten komen ter inspectie teneide het eventueel onbewoonbaar te laten verklaren als ze het hier niet wat leefbaarder maken, omdat bij wet e burgemeester van de gemeente dan blijkbaar een nieuwe woning moet voorzien. Nu is de hamvraag voor mij wel of die nieuwe woning (als het dan toch zover zou komen) dezelfde voorwaarden zou moeten hebben als deze nu. En dan heb ik het over huurprijs die in dezelfde categorie valt en over het toegelaten zijn van huisdieren. Stel nu : ik huur nu bijvoorbeeld en huisje met tuin voor 500 euro met huisdieren toegelaten, dat ik dan niet op een appartement beland voor 650 per maand waar ik geen dieren mee naartoe kan nemen. Dat vind ik niet direct ergens terug, heeft iemand daar wat info over? En enig idee wat de voorwaarden zijn voor een onbewoonbaarverklaring?
Alvast merci!