Kan je een bedrijfse-mail laten registreren?

WilsA
Topic Starter

Kan je een bedrijfse-mail laten registreren?

#1 , 06 jan 2010 11:54

Ik heb hier een zeer rare situatie voor. Sinds een week werk in bij een nieuwe werkgever en er worden hier volop politieke spelletjes gespeeld.

Mijn vraag: kan een CEO zijn werk e-mail laten registreren/neerleggen zodat de inhoud niet tegen hem gebruikt kan worden?
Het lijkt me onlogisch dat dit kan gezien de e-mail toch eigendom is van het bedrijf...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 jan 2010 14:30

Is de CEO eigenaar van het bedrijf?

xena

#3 , 06 jan 2010 18:13

Mijn vraag: kan een CEO zijn werk e-mail laten registreren/neerleggen zodat de inhoud niet tegen hem gebruikt kan worden?
Het lijkt me onlogisch dat dit kan gezien de e-mail toch eigendom is van het bedrijf...
een ceo ???
indien u twijfelt dat hetgene u doet niet mag wend u zich best tot de inspectie van de sociale wetten

Reclame

WilsA
Topic Starter

#4 , 21 jan 2010 14:45

Is de CEO eigenaar van het bedrijf?
De CEO was eigenaar van het bedrijf maar is in juni 2009 op staande voet door de Raad van Bestuur ontslagen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jan 2010 18:53

Als men eigenaar is van het bedrijf dan kan men moeilijk ontslagen worden gezien men als eigenaar over de aandelen beschikt van het bedrijf.

Verhaal met veel vragen en onnauwkeurig gesteld
Is het een nv - bvba - eenmanszaak enz
wat is de juiste titel - raad van bestuur met voorzitter - of is het een zaakvoerder en wat is zijn statuut: statutaire zaakvoerder - aangestelde enz enz

zijn bepaald namen van de firma gedeponeerd en door wie in welk hoedanigheid

Eigenaar of medeeigenaar - beslissings-of blokkeringsmogelijkheid

Terug naar “Andere”