Terugvordering herstelling

SDominiqueJ
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Terugvordering herstelling

#1 , 03 mar 2023 04:12

Tijdens mijn huurperiode is er een barst in een van de ramen van de slaapkamers ontstaan. De verhuurder heeft na melding zelf alle stappen gezet om een nieuw raam te bestellen en deze zelf te plaatsen. Deze kosten heeft de verhuurder op zich genomen. Ondertussen zijn wij na het opstellen van de uittredende plaatsbeschrijving erop gestoten dat de verhuurder deze kost terug vraagt aan ons. Omtrent deze herstelling heb ik tot op heden geen factuur voor inzage gekregen (herstelling is 2 jaar geleden). Kan de verhuurder dit nu nog terugvragen? Ik dacht opgevangen te hebben dat als kosten voor de huurder zijn deze ook voorgelegd moeten worden zodat de huurder zelf op zoek kan gaan naar professional die dit doet. Dit omdat het kostenplaatje door de huurder gedragen zou moeten worden.

Iemand hier enige ervaring mee?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 7054

#2 , 03 mar 2023 07:52

Even voor de duidelijkheid : is er een ruit (glas) gebroken, of de omraming ?

Indien glasbreuk is dit voor de verzekering, indien breuk van het eigenlijke (hout, kunststof, metaal...) raam, zal de verhuurder toch de verantwoordelijkheid van de huurder moeten aantonen. Wat is de oorzaak ?

SDominiqueJ
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2023 08:42

Het betreft 3voudig glas. Het middelste glas was vanuit de hoek uit gescheurd. Wat hier de oorzaak van is weet ik niet. Er is nooit iets tegen de raam gezet geweest of tegen gestoten geweest.

Er was met de verhuurder afgesproken dat bij schade eerst aan hem gemeld moest worden vooraleer we de schade mochten herstellen. Na de melding heeft hij rechtstreeks een nieuw raam besteld en ons hierover verwittigd op het moment dat hij deze zelf kwam vervangen.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 7054

#4 , 03 mar 2023 08:51

:) Dan verwijs ik gewoon naar mijn eigen eerder antwoord. Fout in het raam en/of het glas.
TS heeft hier dus niets, maar dan ook niets mee te maken.
Even voor de duidelijkheid : is er een ruit (glas) gebroken, of de omraming ?

Indien glasbreuk is dit voor de verzekering, indien breuk van het eigenlijke (hout, kunststof, metaal...) raam, zal de verhuurder toch de verantwoordelijkheid van de huurder moeten aantonen. Wat is de oorzaak ?

Terug naar “Huren”