kinderdagverblijf pleegt contractbreuk.

waldo
Topic Starter

kinderdagverblijf pleegt contractbreuk.

#1 , 13 jan 2010 08:49

beste mensen,

Wij zijn dit jaar voor de eerste keer ouders geworden, en hebben ons vertrouwen gelegd in een kindercreche hier in de straat. De prijs voor 2.5 dagen in de week bedraagt 287 euro per maand. Dit is naar het schijnt redelijk veel. Nu heeft die mevrouw van de creche ons tussen kerst en nieuwjaar voor een voldonde feit gezet, en gezegd dat het vanaf 4 januari niet meer in het door ons goedgekeurde kinderdagverblijf te doen is, maar bij haar thuis. De vrouw huurde het door kind en gezin goedgekeurde pand.
Nu zit ons dochter in een klein keukentje, met 5 andere kinderen, waar nauwelijks plaats is om te kruipen of te spelen. Het slaapkamertje laat te wensen over, om nog maar te zwijgen van de veiligheid. Hier hebben wij niet voor getekend.

In het contract staat dat als we de creche willen verlaten, we een vooropzeg van drie maand moeten geven? Het contract loopt op dat kinderdagverblijf, en dat bestaat nu niet meer. Wat moet ik doen, en hoe zit dat met mijn borg?

mvg waldo

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 jan 2010 22:32

Bij kind en gezin gaan informeren als mevrouw moeilijk doet?

3399AAaa

#3 , 14 jan 2010 07:27

Wellicht staat zij nu onafhankelijk (of wie weet : in het zwart)?

Ga eens bij de gemeente langs: bij ons heeft de gemeente alleszins een dienst die de kinderopvang coördineert. zij zeggen u ook welke crèches zelfstandig werken en welke niet. In onze gemeente werkt die dienst heel goed, en zij controleren zelf (zijn zelfs strenger dan kind en gezin).

Leg uw probleem uit, misschien kunnen ze u helpen en u aan een alternatief helpen.

Geen haar op mijn hoofd dat er zou aan denken mijn kind bij zo'n crèche te houden. Als het verblijf niet is zoals eerder afgesproken zegt u het contract gewoon op omwille van contractbreuk, zonder opzegtermijn. Vermeld dan wel de tekortkomingen van harentwege in uw brief (vb veiligheid, oppervlakte, hygiëne,.....andere afgesproken voorwaarden waar ze niet langer aan voldoet). wel duidelijk de term "contractbreuk" in uw brief opgeven.
Plus est en vous

Reclame

j.demoor

#4 , 14 jan 2010 10:17

“Art.1243.De schuldeiser kan niet genoodzaakt worden een andere zaak aan te nemen dan die welke hem verschuldigd is, al heeft ook de aangeboden zaak een gelijke of zelfs een grotere waarde.”(Burgerlijk Wetboek).

Onderzoek in uw overeenkomst of deze het ‘door ons goedgekeurde kinderdagverblijf’ voldoende omstandig vermeldt. Is dit het geval dan kan u op die grond uw overeenkomst beëindigd achten en desnoods gerechtelijk doen verbreken.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

waldo
Topic Starter

#5 , 14 jan 2010 18:46

Dank jullie voor jullie reacties.
Kind en gezin dacht hetzelfde, maar zei om toch eens contact op te nemen met het justitiehuis.
Ze handelde inderdaad onder de naam en het adres van het kinderdagverblijf .

mvg waldo

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jan 2010 11:39

euh - alleen al het veiligheidsattest van de brandweer ( het onbreken van)
Ik ben niet meer zo bij maar het thuis bijhouden ... ik dacht niet dat dat nog mocht.
In elk geval jaren geleden was zus ook onthaalmoeder bij haar thuis - met de nodige controles en wijzigingen en beveiligingen.

Ik vermoed dat u nu ook geen belastingsattest meer zal kunnen krijgen.

waldo
Topic Starter

#7 , 22 jan 2010 19:03

@fransiscus
Ik denk het niet van dat fiscaal attest.
Ondertussen zijn er nog mensen die weg willen.
De toestand begint echt schrijnend te worden.
Nog 2 dagen, en dan zijn we er weg.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 jan 2010 19:17

Kan men bij kind en gezin en of justitiehuis niet zeggen welke diensten dan daar een controle kunnen houden - ik denk hier aan brandweer - sociale inspectie - volksgezondheid...
Justitiehuis moet dat ook zeker weten --- bij firma's valt men soms binnen zeker in de horeca met een ganse ploeg van diensten dus waarom zou dat ik een kinderdagverblijf dat niet in orde is niet kunnen?

kuyt

#9 , 22 jan 2010 23:04

Ik vrees ook voor het fiscaal attest.
De crèche (en vooral de keuken) heeft ze zeer vuil achtergelaten, nl. etensresten onder vuur, vetspatten op de muur. Hygiene???
Waar ik ook voor vrees zijn de waarborgen die ze niet zal terugbetalen. Ze heeft ook het gebouw verlaten zonder gas, water en elektriciteit van de laatste 2 maanden af te rekenen.
Ze neemt haar telefoon niet meer op als ik bel.

Terug naar “Archief”