Het betreft hier een appartement in een blok met nog meerdere appartementen.
In de statuten van het appartement van mijn zoon staat dat de balustrade van de terrassen gemeenschappelijk zijn.
Bijzonder vreemd want de syndicus gaat achter de rug om tegen een andere bewoner zeggen dat de balustrades privé zijn.
Hoe kan dit want in de statuten die mijn zoon heeft gekregen toen hij het appartement kocht staat duidelijk gemeenschappelijk?
Kunnen statuten aangepast worden na enkele jaren? Hoe komen wij dit te weten? Waar kunnen wij beslissingen enz opvragen die in het verleden zijn gebeurt geweest nog voor zoon eigenaar werd.
Verder volgende. Wij zouden tegen de balustrade iets willen hangen om doorkijk te vermijden. Reglement interne orde verbied dit.
Kan men dit verbieden indien blijkt dat balustrade toch privé blijkt te zijn??
Interne orde schrijft tevens volgende
Huisdieren is toegelaten in overleg met blokverantwoordelijke en daaronder staat vermeld de bewoners mogen slechts ten titel van gehoorzaamheid kleine huisdieren houden voor zover deze andere bewoners niet storen. Mag mijn zoon een chiwawa houden die niet blaft of voor overlast zorgt? Moet mijn zoon de blokverantwoordelijke hiervan op de hoogte stellen?
Alvast bedankt.