Ondertussen 1 maand na akkoord verhuurder en mezelf als huurder tot volledige vrijgave huurwaarborg.
Geen vrijgave, wel bijna full time job om alle gegevens, vanwege Korfine, bij welke op sterk advies van de de makelaar de huurwaarborg werd geplaatst.
Had er helaas nooit van gehoord.
Dus in vertrouwen.
1 maand later, geen vrijgave.
Eindeloze doch tegenstrijdige en sporadische communicatie per mail.
Nooit dezelfde dossier beheerder
Nooit per telefoon bereikbaar.
Mails op 1 dag , enerzijds " uw dossier werd niet teruggevonden "..anderzijds 2de mail met opmerkingen zoals " handtekening op document is niet identiek aan die op ID kaart "
Druppelsgewijze Mails met telkens nieuwe " onvolledigheden ".
Het appartement werd verkocht tijdens de huurperiode.
Het Korfine contract staat op naam 1ste eigenaar met wie ik huurcontract en huurwaarborg had afgesloten.
Korfine heeft een copij van de akte tussen de 2 eigenaars/ verhuurders, maar blijkbaar niet getekend volgens de wens van Korfine...
Noch de originele, de nieuwe eigenaar, noch het verkopende immo kantoor..niemand zou een ondertekend exemplaar hebben. Nochtans is de originele eigenaar de broer van de makelaar.
De opzettelijke doorsturing van mails van Korfine ivm akte of info die ik als huurder onmogelijk kan bezitten, en de volgens mij terechte verbolgenheid over heel deze zaak, werkt duidelijk op de zenuwen van alle partijen .
Bij Korfine status al 3 weken " in behandeling "...
Niet wetende dat ik via de makelaar bij een verzekeraar/ fondsen beheerder was terecht gekomen, de procedure en uitzonderlijk moeilijke communicatie , alsof het opzettelijk lijkt, maakt me zeer ongerust. Ik heb voldoende ervaring in fondsen beheer, ik tracht objectief te blijven, maar vanzelfsprekend zou ik nooit akkoord gegaan zijn met de plaatsing bij een fonds.
Totaal onwetend dat huurwaarborgen daarvoor zelfs in aanmerking kwalen.
Na een maand uiteraard dieper gegraven...de eindeloze klachten met dezelfde rode dread, de commissies die makelaars opstrijken.
Ik begin te twijfelen dat ik de huurwaarborg ooit terug zie.
Dat tenslotte geen enkel exemplaar van de akte in circulatie is, heb ik nog nooit eerder gehoord , zeker gezien de nauwe relaties in die tussentijdse verkoop.
Graag uw advies.