Hallo,
Ik heb kinderen samen met iemand met wie ik ondertussen uit elkaar ben. Tot nu toe hebben we nog nooit een gerechtelijk geschil gehad, maar zij dreigt daar soms mee en ik zou mij daar tegen willen verzekeren. Wij hebben ooit wettelijk samengewoond, maar dat is nu niet meer het geval. Ik weet dat je de bijdragen voor een rechtsbijstandsverzekering gedeeltelijk kan aftrekken van de belasting, maar daarvoor moet het wel een algemene rechtsbijstandsverzekering zijn als ik mij niet vergis. Ik heb al wel eens informatie opgevraagd bij mijn bank en die stuurden me verschillende opties door, maar als ik dan nakeek voor welk bedrag ik verzekerd zou zijn, viel me tegen hoe weinig dat was.
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat ik me moet verzekeren in het gebied van familierecht? Of gaat het hier nog over iets anders? De problemen waarvoor ik me zou willen verzekeren gaan dus over geschillen in verband met onze kinderen, alimentatie,...zulke zaken.
Ik wil goed verzekerd zijn, maar in principe hoeft die verzekering niet toepasbaar te zijn op andere soorten geschillen. Maar misschien neem ik toch beter een algemene rechtsverzekering want dan kan ik het aftrekken van de belastingen? Hoe pak ik dit best aan? Zijn er verzekeraars die iemand mij kan aanraden?
Mvg,
Tom