Zijn oplossing: alle rekeningen splitsen en alle kosten 50 % delen. Wat bedoelt hij daarmee? Moet u dan ook zijn huis mee afbetalen? Verbouwingswerken? Of enkel huishoudkosten? En de kosten voor het kind (toch elk de helft hoop ik)? Is het onoverkomelijk voor u als u een deel van de huishoudkosten en de helft van de kosten van het kind op u zou nemen? Uw huishoudelijke prestaties in natura kunnen dan dienen als compensatie voor een huurgeld. Blijft er dan niks over om op uw EIGEN spaarrekening te zetten?
Huis afbetalen waarschijnlijk (hoop ik toch) niet. Hebben daar al zoveel ruzie over gehad. Soms weet ik niet meer wat hij wel en niet wou.
Wel een soort huur betalen. En de kosten zoals elektr, water, tv, ... Kosten van ons kindje, reizen, auto, uitstapjes, eten, ...
Dit is toch niet te doen. Moeten we onze ticketjes bijhouden dan?? Dit gaat mij toch net iets te ver. En ik vrees dat als we dan al eens op reis gaan, mijn spaargeld als sneeuw voor de zon zal verdwijnen. Of ik moet dan echt heel zuinig leven. Onze weddes zijn gewoon te verschillend.
Dan is mijn persoonlijk advies: open heimelijk een aparte rekening en stort daar een deel van je wedde op. Probeer het nog een tijdje uit te zingen, en als je voldoende reserve hebt, verhuis en zoek je geluk elders. En vergeet niet het wettelijk samenwonen ongedaan te maken. Maar dan moet je nog een volwaardige regeling treffen voor jullie kind.
Dit gaat ook niet, want dit kan hij zien hé. We hebben een gemeenschappelijke rekening, dus hij ziet alle uitgaven. Ons kind zal er gelukkig nooit de dupe van worden, die heeft sowieso recht op het huis.
Een ander voorstel van hem is om binnen een 2tal jaar zijn huidige woning te verkopen en een ander te kopen. Maar de voorwaarde is wel dat de voorwaarden van de huidige lening kunnen worden overgezet worden naar de nieuwe woning. Dit gaat volgens mij sowieso niet. Dus indien dit niet kan, dan begint hij er ook niet meer aan en blijven we wonen waar we nu zitten. Situatie als hierboven blijft dus gelden.
Maar stel nu dat het wel lukt. Hij heeft dus uiteraard de inkomsten van zijn huidige woning en ik nog steeds niets. Maar het nieuwe huis zou dan wel op beide namen staan. Maar uiteindelijk ben ik daar toch nog niets mee zeker? Of is dit wel al een betere oplossing?
Alvast bedankt!!