Ik veronderstel dat beide ouders overleden zijn.We (mijn zus en ik) verhuren samen de ouderlijke woning in onverdeeldheid. Ik ben getrouwd binnen het wettelijke stelsel en heb geen kinderen. Zij is getrouwd binnen het wettelijke stelsel en heeft 2 kinderen. Wie erft er en wat wordt er geërfd van die woning als ik kom te sterven en wie en wat als mijn zus eerst komt te sterven?
Een bijkomende vraag in het geval dat mijn zus sterft Kan haar echtgenoot of kunnen haar kinderen dan mij verplichten om de eigendom te verkopen.Ik veronderstel dat beide ouders overleden zijn.We (mijn zus en ik) verhuren samen de ouderlijke woning in onverdeeldheid. Ik ben getrouwd binnen het wettelijke stelsel en heb geen kinderen. Zij is getrouwd binnen het wettelijke stelsel en heeft 2 kinderen. Wie erft er en wat wordt er geërfd van die woning als ik kom te sterven en wie en wat als mijn zus eerst komt te sterven?
zus overlijdt: haar echtgenoot krijgt vruchtgebruik van haar deel en haar kinderen erven haar deel in de woning in blote eigendom
u overlijdt: uw echtgenoot verkrijgt het vruchtgebruik van uw deel van de woning; uw zus erft de blote eigendom van u; of als zus al overleden is erven haar kinderen in haar plaats
Niemand kan eigenaars verplichten om in onverdeeldheid te blijven. Dus indien uw zus, of later haar erfgenamen, willen verkopen zal u dat niet kunnen tegenhouden. U kunt in onderling overleg verkopen. Indien geen akkoord dan kan de partij die wil verkopen een openbare verkoop afdwingen via Rechtbank van Eerste Aanleg..Een bijkomende vraag in het geval dat mijn zus sterft Kan haar echtgenoot of kunnen haar kinderen dan mij verplichten om de eigendom te verkopen.Ik veronderstel dat beide ouders overleden zijn.We (mijn zus en ik) verhuren samen de ouderlijke woning in onverdeeldheid. Ik ben getrouwd binnen het wettelijke stelsel en heb geen kinderen. Zij is getrouwd binnen het wettelijke stelsel en heeft 2 kinderen. Wie erft er en wat wordt er geërfd van die woning als ik kom te sterven en wie en wat als mijn zus eerst komt te sterven?
zus overlijdt: haar echtgenoot krijgt vruchtgebruik van haar deel en haar kinderen erven haar deel in de woning in blote eigendom
u overlijdt: uw echtgenoot verkrijgt het vruchtgebruik van uw deel van de woning; uw zus erft de blote eigendom van u; of als zus al overleden is erven haar kinderen in haar plaats