3. Klant heeft verdere interesse en wenst een factuur te ontvangen,
4. Ik stuur per e-mail een factuur op,
5. Klant reageert niet meer en ik zit met een factuurnummer die ik moet corrigeren,
Dan moet er toch iets verkeerd zijn met jouw zakenmodel, want ik begrijp het toch nog niet. Je levert dus een dienst. Er is dus een verkoop geweest? Waarom zou de klant anders een factuur willen?
Ik vind het vreemd en bovendien gevaarlijk om facturen op te sturen, te wachten op enige reactie en als er geen reactie meer komt (welke reactie eigenlijk?) de factuur te annuleren? Wat doe je dan met o.a. de btw? Bezorg je de klant dan ook een creditnota? Als de klant de factuur toch inboekt kan hij de btw terugvorderen, inbrengen in de kosten en de factuur gewoon aan zichzelf uitbetalen. Als jij facturen maakt, maar in tegenstelling tot de klant de factuur niet inboekt klopt jouw boekhouding niet meer? En ga je problemen krijgen met btw en belastingen. En terecht.
Of gaat het om een invulformulier waarbij de klant om meer informatie verzoekt, een aantal gegevens invult; en onderaan staan een aantal aankruisvakjes met o.a. "wenst factuur"? Dan zou ik dat laatste vakje schrappen en de klanten altijd een factuur bezorgen na het leveren van de dienst.