2 verkeersboetes zelfde tijdstip voor verkeerd geparkeerd.

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Kasper1988
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

2 verkeersboetes zelfde tijdstip voor verkeerd geparkeerd.

#1 , 17 aug 2024 22:09

Dag iederen

Ik heb een vraagje i.v.m. met een verkeersovertreding waarvoor ik tweemaal beboet ben. Ik stond bij ons in de straat foutief geparkeerd. Ik zag de agent de boete uitschrijven. Geen discussie, auto meteen verzet. Ik accepteer de boete en betaal deze direct als ze toekomt. Nu 2 weken later krijg ik een tweede boete van het zelfde tijdstip (dus dezelfde overtreding) maar met een andere omschrijving. Kan dit? Na de betaling heb ik de eerste boete weg gedaan dus kan niet nakijken wat de beschrijving exact was. De eerste boete was ong. 60, de nieuwe boete is 116 euro.

Alvast bedankt.

mava105

#2 , 18 aug 2024 09:03

Officiele documenten, nooit te snel wegwerpen, maar zeker 3 jaar bijhouden. (Soms zelfs 10 jaar)
Laat het een les zijn.

Kasper1988
Topic Starter

#3 , 18 aug 2024 10:34

Les geleerd, geen relevant antwoord.

Reclame

mava105

#4 , 18 aug 2024 12:51

Bel of vraag per mail een kopie van die 2de boete, zegende dat de omslag met die boete nat is geworden door de regen, en dat het boeteformulier gescheurd is en nog moelijk leesbaar.

Kasper1988
Topic Starter

#5 , 18 aug 2024 15:18

Dat dacht ik ook, heb gecheckt, er is ook een website, maar de boete was uitgeschreven via IGEAN (wellicht een GAS-boete) en is hier niet terug te vinden. Maar kan men voor dezelfde overtreding twee apparte boetes uitschrijven op hetzelfde tijdstip? Worden deze normaal niet gekoppeld in hetzelfde PV?

Kasper1988
Topic Starter

#6 , 18 aug 2024 16:24

Mijn wagen stond een half uurtje op die plek omdat mijn oprit vrij moest om bouwmaterialen in de garage te leggen dus het is zeker op dezelfde moment uitgeschreven. Beide boetes kwamen van IGEAN.

Franciscus

#7 , 18 aug 2024 22:52

116 € is bedrag voor een 2de graad overtreding.
Aan IGEAN de gegevens opvragen .

Terug naar “Stel een vraag”