Uithuiszetting

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Lieve mama
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uithuiszetting

#1 , 23 aug 2024 11:32

Ex vriend die NIET ingeschreven staat op het adres wil het huis niet verlaten. Politie doet niks .
Wat kan ik hieraan doen?

CityBird

#2 , 23 aug 2024 11:49

Die ex-vriend heeft dus zijn officiële domicilie ergens anders? In dat geval kan je gewoon het slot veranderen en hem niet meer binnen laten.

#3 , 23 aug 2024 11:51

Naar de vrederechter gaan en uithuiszetting vragen.

Als hij daadwerkelijk bij u woont mag de politie hem niet zomaar buitenzetten. Waar zijn dommicilie staat, doet er dan niet toe.

Men zal mij zoals in het verleden tegenspreken, maar dit is de enige wettelijke manier

Reclame

Lieve mama
Topic Starter

#4 , 23 aug 2024 12:32

Hij heeft volgens mij geen domiciliëring ergens anders, dus thuisloos. Hij probeert ook om het huurcontract op zijn naam te zetten. Dit gaat niet om mij maar om mijn buurvrouw. Ze is bang als ze de sloten vervangt, hij geweld zal gaan gebruiken.

Franciscus

#5 , 23 aug 2024 22:01

Wanneer iemand in een woning is moet men dat beschouwen als zijn woning - verblijfplaats.
In de jaren '70 van vorige eeuw heeft de toenmalige RW zich serieus vergist door het binnenvallen in een onteigende maar door 'hippies' bezette villa.
Ze hebben daar een voor die tijd een enorme hoeveelheid drugs aangetroffen ( enkele 10 tallen grammen) .. zaak is in beroep en daarna zelfs in cassatie beoordeeld als een onwettige huiszoeking.

Het niet ingeschreven zijn (domicilie) wil niet zeggen dat het huis niet als woning moet beschouwd worden voor die man.

Best eens gaan praten met de politie-teammanager van de lokale politie .
Uiteraard is het de vrederechter die beslist. Dit na de 'standaard' procedure

Vraag is natuurlijk welke 'belangen' heeft die persoon op dat adres.

KJ86

#6 , 23 aug 2024 22:16

Hetgeen hier beschreven wordt, voelt aan als belaging. De kranten staan er vol van. Ik zou naar de politie gaan en klacht indienen. Sloten vervangen zoals citybird aangeeft en de politie bellen op het moment dat hij probeert in te breken. Hij staat niet in het huurcontract en er is niet gedomicilieerd. Zodra dat de relatie uit is, heeft hij daar niets te zoeken.

eylis

#7 , 24 aug 2024 13:10

Inderdaad ongeveer scenario zoals KJ89 aangeeft:
Sloten veranderen wanneer "stalker" afwezig is.
Eventueel achtergelaten spullen in een doos buitenzetten.
Als de "ongewenste bezoeker" heisa komt maken politie bellen voor geweldpleging en/of poging tot inbraak.
Als de stalking vortduurt: telkens klacht neerleggen bij politie.
Nog een goede raad voor je buurvrouw: angst is een slechte raadgever en daar maakt de 'bezoeker" gebruik van om haar te manipuleren. Politie zal helpen voorkomen dat de "bezoeker" huisvredebreuk pleegt.
Aanvatten bij vrederechter is niet aan te raden, want dan neemt men reeds aan dat bezoeker er woonde. De bezoeker was logé, geen bewoner.

Terug naar “Stel een vraag”