vanaf wanneer spreekt men van een windmolen die vergunning i

croos
Topic Starter

vanaf wanneer spreekt men van een windmolen die vergunning i

#1 , 12 feb 2010 13:26

je hebt een vergunning nodig om een windmolen te plaatsen.
zie hier onder ...info van de gemeente.
mijn buurman heeft een kleine windmolen (decoratief) in zijn tuin staan....iets verder in de straat staat een speelgoedwindmolen op een paaltje...volgens de gemeente moet je daarvoor ook een vergunning hebben.
is er ergens een criterea dat men kan zeggen ...vanaf dan is heteen windmolen die een vergunning nodig heeft

Beste,
Je hebt voor alle werken, constructies of bestemmingswijzigingen een stedenbouwkundige vergunning nodig zolang deze niet letterlijk zijn opgenomen in het besluit van de Vlaamse regering van 23 mei 2003 (meermaals gewijzigd) tot bepaling van de werken en handelingen die vrijgesteld zijn van de medewerking van een architect.
Een windmolen of iets dergelijks (ongeacht de grootte) is niet opgenomen in deze lijst en is dus vergunningsplichtig.
Je kan dit besluit raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be .
Met vriendelijke groeten,
XXXXXXXX
Stedenbouwkundig ambtenaar

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 12 feb 2010 14:49

Van zodra het kan beschouwd worden als een (vast) 'bouwwerk' een 'constructie', van zodra het hinderlijk is of gevaar kan opleveren? Voor een boomhut bv., moet je ook een bouwvergunning aanvragen.

Zo'n windmolen moet op een pyloon, voldoende hoog in de lucht worden gezet. Of op een dak.

Als ik sommige stenen 'constructies' van man-paard-en-kar zie in sommige voortuintjes, dan vraag ik mij af waarom ze daar ook geen bouwvergunning voor opleggen.

Reclame

Terug naar “Archief”