#18 , 06 sep 2024 16:29
@bullgod, dan kan ik mezelf niks verwijten en de correcte weg kiezen. Én als het toch tot een rechtzaak komt, heb ik geen dingen gedaan die tegen ons kunnen gebruikt worden. (Als ik de raad van sommige vrienden had moeten opvolgen, lag hun omheining al op hun akker en stond er taxus in de plaats. Dat pad wil ik dus niet bewandelen of ik slaap helemaal niet meer. :-/
@luksai: inderdaad, ik had gehoopt dat ze toch tot inkeer zouden komen, maar dat is ijdele hoop, vrees ik.
@KJ86: Ze noemen de landmeter bij voornaam, wil niet perse iets zeggen, maar het voorspelt weinig goeds he. Zoals ik in een eerdere post al zei, de geschiedenis herhaalt zich en ook vorige keer hebben ze de zaak verloren. We hebben intussen beslist om nog 1 keer te proberen praten dit weekend, uiteraard geldt dan ons voorstel niet meer om zonder enig geldig bewijs onze eigen grond nogmaals te kopen gewoon voor onze eigen gemoedsrust, die is er toch al aan. Ik heb ook via mijn werk het e-loket van Landbouw en Visserij gecheckt en daar is zeer duidelijk te zien dat de grens loopt daar waar ik het dacht. Dit kunnen zijzelf ook perfect zien, dus ofwel zijn ze niet zo slim ofwel proberen ze door intimidatie die enkele grassprietjes meer te krijgen. Dit is uiteindelijk bij partij C gelukt, dus waarom de 'lijn' niet doortrekken. Eender hoe, ondanks alle stress dat dit voor ons teweeg brengt, moeten we ons verweren of dit spelletje blijft doorgaan. Wij gaan dus verdere stappen moeten nemen als het niet tot een akkoord komt. Hopelijk is het vredegerecht voldoende.
Ook de wijkagent zegt dat hij door de plaatsing zonder overeenkomst al letterlijk te ver is gegaan. Dit geeft ons toch al iets meer zekerheid dat we geen dingen doen die niet juist zijn.