Wettelijk samenwonen en uit elkaar

Nomaci
Topic Starter

Wettelijk samenwonen en uit elkaar

#1 , 18 sep 2009 21:01

Hallo,

Het ziet er naar uit dat na zeven jaar, waarvan overigens vier heerlijke, een eind komt aan onze relatie. We wonen wettelijk samen, hebben samen twee kindjes van 4 en 2, ik heb nog een dochter uit een vorig huwelijk van 7.
Een jaar geleden hebben wij samen een huis gekocht (klein beschrijf) en geen van ons beiden zal dit alleen kunnen betalen.
Wat zijn de stappen die ik moet gaan zetten, wat gaat er allemaal op mij afkomen, wat is de volgorde van de stappen? Wat met allimentatie?
Help! Dit is een emotionele beslissing, als ik er zakelijk over kon doen zou er geen haar op mijn hoofd aan denken om te vetrekken, zeker niet voor de financiele toekomst van de kindjes....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 19 sep 2009 10:41

Hallo,

Het ziet er naar uit dat na zeven jaar, waarvan overigens vier heerlijke, een eind komt aan onze relatie. We wonen wettelijk samen, hebben samen twee kindjes van 4 en 2, ik heb nog een dochter uit een vorig huwelijk van 7.
Een jaar geleden hebben wij samen een huis gekocht (klein beschrijf) en geen van ons beiden zal dit alleen kunnen betalen.
Wat zijn de stappen die ik moet gaan zetten, wat gaat er allemaal op mij afkomen, wat is de volgorde van de stappen? Wat met allimentatie?
Help! Dit is een emotionele beslissing, als ik er zakelijk over kon doen zou er geen haar op mijn hoofd aan denken om te vetrekken, zeker niet voor de financiele toekomst van de kindjes....
Jammer dat het zo moet eindigen maar hier kun je alvast wat informatie vinden.

Nomaci
Topic Starter

#3 , 14 feb 2010 13:28

We hebben het hierna toch nog een tijd geprobeerd, maar de kogel is door de kerk....we zijn uiteen....

Even een eerste praktische vraag die bij mij opkomt.
Ik ga eigenaar worden van de auto, verzekering staat reeds op mijn naam.
De nummerplaat staat echter op naam van ex, maar gezien de letter cijfercombinatie die speciaal is, zou ik die graag overnemen. Kan dit? En zo ja hoe?

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 14 feb 2010 20:30

We hebben het hierna toch nog een tijd geprobeerd, maar de kogel is door de kerk....we zijn uiteen....

Even een eerste praktische vraag die bij mij opkomt.
Ik ga eigenaar worden van de auto, verzekering staat reeds op mijn naam.
De nummerplaat staat echter op naam van ex, maar gezien de letter cijfercombinatie die speciaal is, zou ik die graag overnemen. Kan dit? En zo ja hoe?
Ja, dat kan!
Hier vind je de nodige informatie daarover.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 feb 2010 18:51

"" Wij wonen (wettig) samen ... wil zeggen niet gehuwd --- hoe gaat men die nplt kunnen overnemen??

Beide personen zijn volgens mij voor de wetgeving volstrekte vreemden van elkaar.??

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”