Vrederechter

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
qesitof
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vrederechter

#1 , 30 sep 2024 18:20

Ik heb een eenzijdige aanzegging gekregen van de opzegging van de jaarplaats door een advocaat

De reden is een uit de hand gelopen geschilltje. De advocaat beweert dat hij zonder bevel van de vrederechter tot ontruiming kan overgaan omdat dit zo in de huurovereenkomst staat , je weet wel zo'n huurovereenkomst met alleen maar plichten en geen rechten. Kan dit of is er altijd zo'n bevel nodig als je het er op aan laat komen

basejumper

#2 , 30 sep 2024 19:31

Beste wat is een ‘jaarplaats’ ?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

qesitof
Topic Starter

#3 , 30 sep 2024 19:45

Plaats op een camping die per jaar wordt verhuurd voor een sta- of trek caravan, algemeen gebruikt begrip

Reclame

Drone

#4 , 30 sep 2024 20:23

advocaat is verkeerd

hij kan u niet zomaar "ontruimen" omdat het in een overeenkomst staat, dat kan alleen na een vonnis van de vrederechter.

qesitof
Topic Starter

#5 , 30 sep 2024 20:55

Wat moet ik in zo'n geval doen, de advocaat houdt bij hoog en laag vol dat hij het mag en ik ben niet in de buurt, woon in nederland, moet ik zelf naar de vrederechter of hij, ? het is in de Oostkantons en als ik naar de /vrederechter stap moet alles in het duits . Kan ik in zo'n geval ook aangifte doen van bijvoorbeeld bedreiging of dreigen met huisvredebreuk, de caravan is tenslotte een woning

qesitof
Topic Starter

#6 , 02 okt 2024 16:13

De advocaat houdt vast aan de overtuiging dat hij kan doen wat hij wil omdat het zo in de huurovereenkomst staat, hoe kan ik hem dwingen toch naar de vrederechter te gaan , zonder zelf te gaan. ik heb hem al per aangetekende brief gemaand dat ik de opzeg niet accepteer en hij de gang naar de vrederechter moet maken

Terug naar “Stel een vraag”