Renovatie zijgevels

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
vdbkar
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Renovatie zijgevels

#1 , 07 okt 2024 10:39

Hallo,

Ik heb het volgende probleem, mijn woning is een rijwoning maar staat vrij van de beide geburen, dit wil zeggen dat beide buren een buiten doorgang (los) hebben naar de achterzijde van hun woning, de perceelsgrenzen zijn dus mijn zijgevels, nu wens ik (en het is echt nodig door de staat van de gevel) mijn beide zijgevels te isoleren en bepleisteren met crepie, de dikte van de totale laag zou ongeveer 11cm zijn of berekende grondoppervlakte van beide zijden ongeveer 0,88m² per gevel die ik zou innemen van de eigendom van de geburen, de bevoegde gemeente dienst beweerd dat het voldoende is om een schriftelijk akkoord te hebben van de buren, één buur ligt echter dwars en beweerd dat we dit moeten regelen via een notaris, nu stel ik mij de vraag of dit werkelijk zo is, kan iemand mij raad geven aub?

Vriendelijke groeten,
vdbkar

KJ86

#2 , 07 okt 2024 11:10

Het kan gewoon met hun akkoord zoals de gemeente aangeeft. Als je de grond koopt, zoals de ene buur wenst, moet je de isolatie wel nooit meer verwijderen. Het komt er op neer als de buur de grond terug nodig heeft, voorbeeld voor zijn huis uit te breiden en aan te bouwen tegen de wachtgevel, ben je verplicht na een simpel verzoek om de isolatie en crepi terug te verwijderen.

vdbkar
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 okt 2024 09:45

Bedankt aan de mensen die deze toelichting gegeven hebben, hier kom ik al een heel eind verder mee.

Groetjes,
vdbkar

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”