Nachtlawaai van de buren

kimmeke88
Topic Starter

Nachtlawaai van de buren

#1 , 16 feb 2010 17:40

Ikzelf woon op het tweede verdiep van een appartementsblok met 6 appartementen.
Sinds een half jaar heb ik een nieuwe onderbuur die niet echt stil is in de slaapkamer met zijn vriending (vooral de vriendin dan die veel lawaai maakt)
Zoals vannacht, werd ik wakker om 4u en heeft het geduurd tot +/- kwart voor 5 eer het terug stil was.
Ik ben trouwens niet alleen, want ook de buurvrouw die onder hem woont, heeft hier regelmatig last van.

Ik heb hem hier al een 3-tel maanden geleden over aangesproken en had toen al de indruk dat het hem niet veel kon schelen. Ik heb ook al geprobeerd gewoon op de vloer te slaan met een boek ofzo, in de hoop dat dit helpt, maar heb zelfs de indruk dat het dan nog een beetje luider gaat. (zelfs tot op het punt, dat je kan begrijpen wat er "gezegd" wordt).

Momenteel is het al zover, dat ik ga slapen met het idee dat ik wel weer wakker zal worden en dat mijn gezondheid (door slaapproblemen) er stilaan onder begint te lijden.

Mijn idee was om een aangetekend schrijven op te stellen en dit te ondertekenen samen met onderbuur.
Of eventueel te informeren op het politiekantoor wat hieraan te doen is.
Maar ik denk dat ze mij al gaan zien komen.

Is er iemand die hier misschien meer nuttige zaken over te vertellen heeft? :oops:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1

#2 , 16 feb 2010 17:52

Hoi,

al pv laten opmaken voor nachtlawaai?

3399AAaa

#3 , 16 feb 2010 18:14

Probeer alvast eens te babbelen.
of aangetekend schrijven.

Geen beterschap? naar politie

"dat ze me al gaan zien komen": op uw rechten staan is de boodschap. Die mensen moeten hun werk doen.
Plus est en vous

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 feb 2010 19:35

Nachtlawaai -niet electronisch is een overtreding en in nogal wat gemeenten via codex = gemeentelijk politiereglement te beteugelen - soms via gemeentelijk autonoom sanctierecht (GAS).

Die eerst aangifte bij politie - vraag naar wijkiinspecteur of zijn baas de hoofdinspeteur - teamleider.
Deze zal eerst eens gaan (laten) praten met tegenpartij. Waar ligt het probleem -
Indien geen gevolg zijn er strafrechtelijke gevolgen bij vaststelling

Terzelfder tijd kan ook een procedure bij vrederechter worden opgestart
link
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/49.pdf
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/47.pdf

Nog vragen zal ik later nog wel verduidelijken ...
moet nu sluiten

Terug naar “Archief”