Dit weekend ben ik opzettelijk aangereden door een wagen met een 18-jarige bestuurder die onder invloed van alcohol was.
Er was een discussie geweest waarop hij (en nog een vriend) naar zijn wagen gestapt zijn, tot op 3 meter van mij zijn gaan staan, uitgestapt en gezegd dat ze mij gingen hebben. Daarop zijn beide ingestapt en plankgas frontaal op mij ingereden. (ik stond op de berm). Dit alles was op een parking buiten de feestzaal. Er waren een tiental getuigen en er reed juist een politiewagen op de parking en die hebben alles gezien. de wagen heeft vluchtmisdrijf gepleegd en ze hebben hem later kunnen oppakken.
Zelf ben ik gewond geraakt aan mijn arm (die ligt in de gips), bekken, rug en hals. Ik heb mijn advocaat ingeschakeld op deze zak dus ik dien zeker klacht in.
Wat kan ik van deze zaak verwachten en zijn er in zulke gevallen ook morele schadevergoedingen? Uiteindelijk ben ik een aantal weken werkonbekwaam en heeft dit veel invloed op allerlei projecten waar ik aan bezig was. Zelf ben ik ook geschokt dat zulke dingen kunnen gebeuren!!
Hopend op een antwoord,
groeten
davy