Naam van huurcontract laten halen

B.B
Topic Starter

Naam van huurcontract laten halen

#1 , 20 feb 2010 21:23

Ik wil mijn naam van het huurcontract hebben omdat we niet meer samen verder willen. Mijn vriend wil daar nog blijven wonen. Hoe moeten we dit aanpakken ?
Dit is een contract voor een periode van 9 jaar.
Wij zijn niet gehuwd of wettelijk samenwonend.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 20 feb 2010 21:50

Ik wil mijn naam van het huurcontract hebben omdat we niet meer samen verder willen. Mijn vriend wil daar nog blijven wonen. Hoe moeten we dit aanpakken ?
Dit is een contract voor een periode van 9 jaar.
Wij zijn niet gehuwd of wettelijk samenwonend.
U zal dat aan de verhuurder moeten vragen. Stel voor om het oude kontrakt te vernietigen en te vervangen door een nieuw.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

B.B
Topic Starter

#3 , 20 feb 2010 21:53

Wordt dit altijd zo gedaan of vraag ik gewoon per aangetekende brief om de schrapping van mijn naam ?

Reclame

roharro

#4 , 20 feb 2010 21:55

Wordt dit altijd zo gedaan of vraag ik gewoon per aangetekende brief om de schrapping van mijn naam ?
U kan het alleen vriendelijk vragen. Je kan de verhuurder niet verplichten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

B.B
Topic Starter

#5 , 20 feb 2010 21:59

Oke bedankt. Ik had er echt geen idee van.

j.demoor

#6 , 22 feb 2010 10:24

‘Ik wil mijn naam van het huurcontract’ kan enkel door het voor u te beëindigen met wederzijdse toestemming van alle partijen of door ontbinding door de rechter.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

xena

#7 , 23 feb 2010 16:44

‘Ik wil mijn naam van het huurcontract’ kan enkel door het voor u te beëindigen met wederzijdse toestemming van alle partijen of door ontbinding door de rechter.
kan de ene partij het huurcontract dan niet opzeggen zonder toestemming van de persoon waarmee men samenwoonde ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 feb 2010 18:45

Neen,

Er is een contractuele verbintenis tussen drie partijen de verhuurder en de twee huurders. Indien nu een partij niet meer meewil kan er dus alleen een einde worden gemaakt aan het contract indien de BEIDE andere partijen dat willen.
Iedere partij is gehouden de overeenkomst gedurende de ganse periode van het contract na te komen.

Bij niet akkoord dient u naar de rechter te gaan en het is de rechter die het contract kan beeindigen.
Hou er rekening mee dat zowel de huisbaas als de andere huurder zich tegen u kunnen keren en schadevergoeding eisen ( en ook mogelijk krijgen)

Indien er opzegmogelijkheden in het contract staan met eventuele boeteclausules kan dit ook
We gaan ervan uit dat het een standaard huurcontract is
dus lees deze link is de huurwetgeving.

http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/21.pdf

j.demoor

#9 , 24 feb 2010 10:38

aan xena: zie auteur sarahelst
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”