Dag allen,
Wij zitten sinds dezemorgen verveeld met een enorm moeilijke zaak.
Wij hebben een kat die 90% van haar tijd buiten spendeert. Alle directe buren weten ook dat het onze kat is. We hebben ook al vaker de vraag gesteld als er op 1 of andere manier overlast is door deze kat ze het ons moeten laten weten...
Onze kat heeft de mogelijkheid om via een kattenluik een bijgebouw binnen te komen waar altijd eten staat, haar krabpaal, mand, dekentjes,...
Sinds maandagavond hebben we ze niet meer gezien. Tot mijn vriendin dezemorgen ineens op haar werk bezoek kreeg van Dierenwelzijn met de melding dat onze kat in het weekend al is binnengebracht in het asiel en zij het raar vinden dat men na 3 dagen nog geen telefoon had, we misten ze zogezegd niet.
Toen werd er ons al de keuze gegeven om ze af te staan ter adoptie of een boete te riskeren die hoog kan oplopen. Zonder zelfs onze kat gezien te hebben want ze wist zelfs de kleur niet, ze had hier de leefsituatie niet eens gezien maar had wel een oordeel klaar...
Wij hebben van het asiel geen melding gekregen, terwijl dit wel zou moeten volgens de regels.
Dus zelf naar het asiel gebeld met de vraag sinds wanneer onze kat daar is binnengebracht en wat we moeten/kunnen doen. Daar weigerden ze ons zelfs te woord te staan en noemden ons (duidelijk hoorbaar) moeilijke mensen om daarna simpelweg te zeggen dat ze door de GDPR regel geen info mochten geven. Terwijl het onze eigen kat is! Onze kat is ook gechipt, staat op ons adres, naam, telefoonnummer,...
We wisten van niks,...
Later op de avond ineens telefoon van dierenwelzijn waarin de vrij brutale en onbeleefde vrouw ons opnieuw de les dacht te spellen.
Blijkt dat onze kat door een buurtbewoner is binnengebracht op maandagavond of dinsdagmorgen, dat wist ze niet zeker (leugen 1 dus). Die buurtbewoner gaf ook aan dat die kat al meerdere dagen daar rondliep en het leek alsof ze geen thuis had. Dus hier werden wij zelfs niet in gehoord maar nam men deze woorden voor waarheid...
Nu is onze vraag, wat kunnen wij hier tegen doen?
Volgens mij, en bepaalde informatie online lijken mij hier toch cruciale fouten gebeurd te zijn naar ons toe ivm het verwittigen?
Of zijn wij hierin zo mis?
Mvg,
Kristof