Ik heb een aanslagbiljet inzake onroerende voorheffing verkregen.
Het gaat over een gebouw met winkelruimte op de gelijkvloers en nog 3 appartementen.
Hoe bereken ik de som die ik aan de huurder van de winkel kan vragen?
Inderdaad, het gaat m.i. niet zozeer om de oppervlakte, maar wel om het verschil in huurwaarde.Indien er bij het aanslagbiljet geen bijlage is met opsplitsing van de KI's dan kan u dat op het kadaster navragen.
KI handelspand wordt niet alleen door de oppervlakte bepaald. De ligging kan een enorme invloed hebben (daar waar dat minder invloed heeft op de KI's van de appartementen).
Indien contractueel werd overeengekomen dat de handelshuurders de OV voor eigen rekening gaan nemen, werd er dan niet voor ondertekening van het contract nagegaan hoeveel het KI van de handelsruimte precies bedraagt?
Zelfs dat staat jammergenoeg niet altijd in verhouding. Ik ken liggingen waar Het KI handelspand verschrikkelijk hoog is omdat de straat floreerde in de jaren 1950-60 en waar je nu moeizaam verhuurt en dan nog aan belachelijk lage prijzen. Echt niet in verhouding met het KI. Jammergenoeg houdt de overheid daar geen rekening mee.
Inderdaad, het gaat m.i. niet zozeer om de oppervlakte, maar wel om het verschil in huurwaarde.
Kan dat per e-mail ook ? kent u het adres?U vraagt schriftelijk op de bevoegde kadastercontrole een officieuze splitsing van het K.I.. Beschrijf duidelijk het gedeelte waarvoor U het afzonderlijke K.I. wil kennen (denk ook aan de ondergrond en aan de zolders).
Is gratis.