In 2018 ben ik slachtoffer geworden van een mes aanval & gijzelneming .
Heb 4 messteken geïncasseerd & 3 uur gegijzeld geweest . Heb het overleeft , maar wel jaren in therapie moeten gaan .
Destijds heeft mijn echtgenoot een advocaat gezocht . Hadden er beiden direct een goed gevoel bij .
Aangezien onze financiële situatie destijds , hebben wij eenmalig een betaling gedaan van €1200 , en de rest zou verrekend worden na ontvangst van de schadevergoeding via het slachtofferfonds .
Nu 2025 is er €48.000 aan mij toegekend , €5000 aan mijn ex partner , en €2500 voor zowel mijn moeder als €2500 voor mijn vader .
Moeder en vader hebben niks ontvangen van dat geld , ze zouden toestemming gegeven hebben om de lopende rekening bij de advocaat te spijzen . Zij zijn zich echter daar niet bewust van , hebben nooit document ondertekent of mondeling akkoord daarvoor gegeven , en ex heeft €3500 ontvangen , de overige €1500 is ook naar haar rekening om de lopende kosten te betalen .
Van de €48000 heb ik €18000 ontvangen , dus nog eens €30000 voor de advocaat , wat het totaal maakt van €37700 voor advocaat kosten .
Ze zei altijd , zal naar beneden afronden op de slotfactuur , vraag mij nu af hoeveel ik nog zou over hebben moest ze afronden naar boven ?
Voel me eerlijk gezegd een beetje bestolen , ook voor mijn ouders , die er ook zwaar hebben onder geleden , vind ik het niet kunnen .
Hebben altijd goeie relatie gehad met de advocaat , en heeft zich echt wel 100% ingezet voor mijn zaak , maar vind 65% van het totale bedrag zien gaan naar advocaat kosten toch wat overdreven , of ben ik hier verkeerd in ?
Kan ik een overzicht aanvragen van de gemaakte kosten , zonder haar te beledigen ?
Mvg
F.