kosten begrafenis ouder

eddy renson
Topic Starter

kosten begrafenis ouder

#1 , 06 sep 2006 22:59

Kan de begrafenisondernemer de kosten van de begrafenis van mijn moeder op mij verhalen, terwijl de factuur op mijn nog in leven zijnde vader is geschreven. En waarbij ik ook geen enkele afspraak of inspraak gehad heb met de begrafenisondernemer.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 06 sep 2006 23:52

De begrafeniskosten vallen ten laste van de boedel, af te houden vooraleer deze te verdelen onder de erfgenamen.

eddy renson
Topic Starter

#3 , 07 sep 2006 17:56

De begrafeniskosten vallen ten laste van de boedel, af te houden vooraleer deze te verdelen onder de erfgenamen.
Er is geen boedel te verdelen, bovendien staan de de kinderen altijd in voor de begrafenis van hun ouders ook al verwerpen ze de erfenis.
De vraag is of de kinderen ook de kosten moeten dragen als alleen de moeder overleden is en de het begrafenisfaktuur op vaders naam is.
Kan hier de begravenisondernemer op wettelijke manier een betaling afdwingen van de kinderen ?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”