samen wonen met slovaakse vriendin

levensgenieter
Topic Starter

samen wonen met slovaakse vriendin

#1 , 04 mar 2010 12:52

hallo ik ben eric 33j en belg
ik heb eind 2007 een huisje gekocht en ben rond mei 2009 er officieel gaan wonen
in de zomer van 2008 heb ik mijn huidige vriendin daniella 33j in portugal leren kennen
zij is slovaakse en ze woont momenteel in londen,waar ze laatste jaar studente is aan de thames valley university als vroedvrouw.
volgend jaar na haar studies zal rond mei-juni zijn zou ze bij me bij willen komen wonen.
ik had graag gehad dat het huis en inboedel van mij zal blijven indien we uit elkaar moesten gaan
ook is zij in haar thuisland reeds getrouwd geweest en is reeds 5j bezig met scheiding man weigert te tekenen en is zelf ergens illegaal waarschijnlijk
dus eerst en vooral is het in deze situatie mogelijk om met haar hier in belgie te gaan samen wonen?
zo ja hoe? zo nee wat kan ik er aan doen om het toch mogelijk te maken
heb reeds op diverse sites gaan googlen vreemdelingen recht ext maar het is nogal gecompliceerd voor mij om het 100% juist te begrijpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mar 2010 19:52

Wip eens binnen bij de dienst vreemdelingen van uw woonplaats dan heb je direct uw antwoord.
Een niet-EU onderdaan - is meestal onderheving aan voorwaarden
Een EU onderdaan kan over het algemeen eender waar in de EU gaan wonen MITS hij/zij werk hebben - toeristenvisa maximaal 180 dagen per jaar en verbod tot werken - niet proberen want indien betrapt verbod tot betreden grondgebied ook al is ze EU onderdaan.
Als zij werkvergunning heeft voor een (knel)puntberoep kan het wel.
Vroedvrouw zou wel eens kunnen.

Men kan een borgstelling vragen aan u bij repatriëring.
(Officieel) samenwonen met een in het buitenland nog niet gescheiden vrouw roept om complicaties als er iets misloopt. Eerst zorgen dat die zaak juridisch geregeld is.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 05 mar 2010 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 mar 2010 20:02

Wip eens binnen bij de dienst vreemdelingen van uw woonplaats dan heb je direct uw antwoord.
Een niet-EU onderdaan - is meestal onderheving aan voorwaarden
Een EU onderdaak kan over het algemeen eender waar in de EU gaan wonen MITS hij/zij werk hebben - toeristenvisa maximaal 180 dagen per jaar en verbod tot werken - niet proberen want indien betrapt verbod tot betreden grondgebied ook al is ze EU onderdaan.
Als zij werkvergunning heeft voor een (knel)puntberoep kan het wel.
Vroedvrouw zou wel eens kunnen.

Men kan een borgstelling vragen aan uw bij repatriëring.
(Officieel) samenwonen met een in het buitenland nog niet gescheiden vrouw roept om complicaties als er iets misloopt. Eerst zorgen dat die zaak juridisch geregeld is.
Hm..hm, Tsjechië en Slovakije behoren al enkele jaren tot de (27) Lidstaten van de EU.....maar waarschijnlijk zijn de overgangsmaatregelen nog van kracht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

j.demoor

#4 , 06 mar 2010 10:28

“Art.18.1. Iedere burger van de Unie heeft het recht vrij op het grondgebied van de lid-Staten te reizen en te verblijven, onder voorbehoud van de beperkingen en voorwaarden die bij dit Verdrag en de bepalingen ter uitvoering daarvan zijn vastgesteld...”(25 MAART 1957. - Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap...).

“ARTIKEL 24 De in de bijlagen V tot en met XIV van deze Akte genoemde maatregelen zijn ten opzichte van de nieuwe lid-Staten van toepassing op de wijze als bepaald in die bijlagen“(16 APRIL 2003. — Verdrag tussen het Koninkrijk België...en...de Slowaakse Republiek betreffende de toetreding van...de Slowaakse Republiek tot de Europese Unie).

Bijlage XIV : Lijst bedoeld in artikel 24 van de Toetredingsakte : Slowakije
(=http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 924:NL:PDF )

Die Bijlage XIV bevat geen beperkingen op Art.18.1.Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”