anonieme wagen en te snel op 70 weg

svandamme
Topic Starter

anonieme wagen en te snel op 70 weg

#1 , 26 aug 2025 20:56

Ben tegen gehouden door anonieme wagen, slechts 1 agent wat ik raar vond.

Het ging over snelheid meer dan 40 over toegelaten, geen ander verkeer, geen additionele gevaar setting, geen scholen geen fietsers, geen kruispunten..
Maar hij hield mijn rijbewijs niet meteen in, al zei ie dat hij dat had kunnen doen en ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik iemand zou mogen bellen, maar dat bleek dus niet nodig.

Hij sprak van minnelijke schikking van 116 euro of zo, "Tenzij het parket je voor recidive wil aanpakken"
Nu ja, ik heb al ooit eentje gehad, maar dat was meer dan 4 jaar geleden, ik dacht dat recidive binnen de 3 jaar was.

Maar ik snap zelfs niet hoe er gesproken wordt van 116 euro minnelijke schikking?

Heeft dat te maken met het gebrek aan echte meting?Dat hij een visuele schatting moest doen op vlak van zijn eigen snelheid?
Dat hij me gewoon van op afstand volgde, en dan zelf heeft moeten bijbenen aan nog hogere snelheid?

Wat moet ik hiervan verwachten?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2025 21:00

Wat staat er juist in het PV.?

svandamme
Topic Starter

#3 , 26 aug 2025 21:10

Ik heb geen PV gekregen.

Hij liet me een blad tekenen, verklaring
of ik 130 erken.

Heb ik Nee gezet
met opmerking wel een snelheid overtreding erken, maar dat de 130 mij te hoog lijkt.

Reclame

basejumper

#4 , 26 aug 2025 21:20

Vwaarschijnlijk heeft de agent dat gekwalificeerd als onaangepaste snelheid. Vermoedelijk niet geijkte snekheidsmeting.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

svandamme
Topic Starter

#5 , 26 aug 2025 21:23

Ik hoop het dan maar , hij was op zich best vriendelijk in de omgang.
Ik zelf vriendelijk gehouden

uit gestapt met papieren inde hand, en gezegd, "dat was niet goed"
Alles overhandigt, en voor de rest niets concreet toegegeven op enkele verkennende vragen
Dat ik niet echt op de teller zat te kijken, (wat op zich wel klopt)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”