onwillige politie

Tirolus
Topic Starter

onwillige politie

#1 , 09 mar 2010 21:51

Wij zitten hier al enkel maanden met geluidsoverlast van de buren van ganzen.
Het begint in de nacht 4.00 met tussenpoze.
Politie heeft ons steeds niet willen helpen of vaststellingen willen doen , daarom naar vrederechter geweest .

Verzoening vredrechter heeft niets opgeleverd.

Nu dachten wij met het Gemeentelijk adminstratieve sanctie verdere stappen te kunnen ondernemen .

Na het contacteren van deze ambtenaar krijg ik het antwoord dat ik klacht moet neerleggen bij de politie , deze zal dan onderzoeken dat de klacht gegrond is en beslissen of er een pv word opgemaakt .

Zodus wat moet ik nu , want politie heeft ons steeds wandelen gestuurd ?

Is politie niet verplicht een pv op te stellen ?

Dan staat er dat de politie klacht naar parket doorzend en deze beslist of er een proces van komt .

Indien dit zo is moet ik dan een advocaat nemen wat mij veel geld kan kosten .

indien parket niet overgaat tot process dan zal de sanctionerend ambtenaar beslissen over en al dan niet obleggen van boeten .

Tja wat voor zin heeft een GAS dan als politie niet wil meewerken ?

Hoelang zal heel deze procedure gaan duren ?

Zal sanctionerend ambtenaar nog wel gevolgen geven aan deze zaak als parket geen actie wil ondernemen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 mar 2010 20:46

Zoek eens het forum met de term geluidsoverlast?

Deze problematiek, de onwil van de politie om langs te komen en hoe deze onwil aan te pakken is reeds meermaals zeer uitgebreid ter sprake gekomen.

Resident expert is Franciscus als ik me niet vergis.

j.demoor

#3 , 11 mar 2010 10:16

“Art.42...§ 3. De gemeenteraad stelt de gemeentelijke reglementen vast. Onverminderd de federale wetgeving in verband met de bevoegdheid van de gemeenteraad tot het vaststellen van politieverordeningen, kunnen de reglementen onder meer betrekking hebben op het gemeentelijk beleid, de gemeentelijke belastingen en retributies, en op het inwendige bestuur van de gemeente...”(15 JULI 2005. - Gemeentedecreet;vergelijk art.119 en 119bis Nieuwe gemeentewet 24 juni 1988).

‘geluidsoverlast van ganzen’ is geen misdrijf tenzij een gemeentelijk politiereglement dit zou bepalen. Onderzoek dit vooraf op uw gemeente.

Is dit geen misdrijf dan is de politie terzake onbevoegd en kan u tegenpartij enkel daartoe dagvaarden voor de vrederechter krachtens art.544 Burgerlijk Wetboek.

‘De eigenaar van een onroerend goed,die door een niet foutief feit het evenwicht tussen zijn eigendomsrecht en dit van de naburige eigenaar verbreekt en hem een stoornis oplegt die de maat van de gewone buurtschapsnadelen overschrijdt,is aan de naburige eigenaar een rechtmatige en passende compensatie verschuldigd,waardoor het verbroken evenwicht wordt hersteld. Die compensatie kan niet bestaan in het volledig verbod van het niet foutief feit,zelfs als volgens de feitenrechter het volledig verbod de enige wijze is om het gestoorde evenwicht te herstellen‘[Cass. ARC930354N,14 december 1995(Meunier t. Verheyden),TRD&I 1996-03,37].
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2010 19:23

Ganzen ?? hoeveel? waar stedelijke omgeving - landelijke omgeving
wie was er eerst de ganzen of u
waar zitten de ganzen bij nacht binnen of buiten.

Voor de rest eerst een zoeken zoals Vandebos zei - bedankt he!
Als er dan nog vragen zijn stel ze maar.
:D

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”