vocht door buurman en huurder die dreigt met huurdersbond

oeps
Topic Starter

vocht door buurman en huurder die dreigt met huurdersbond

#1 , 12 mar 2010 10:05

Ik zit in een vervelende situatie. Hier korte schets:
Ik verhuur een appartement op een gelijkvloers. Nu zit er schimmel
op de onderkant vd muren in badkamer/slaapkamer en dat wordt steeds
erger.
Oorzaak: buurman die het dak van zijn achtergebouw heeft afgebroken
dus al het regenwater kan niet weg(geen afwatering) dus mijn zijmuur
drinkt letterlijk al het regenwater op.
Buurman is wel van plan om het dak terug te leggen,wacht nog op zijn bouwvergunning dus kan nog even duren.

De huurder klaagt over bronchitis sinds hij daar woont,je zou voor minder.
Ik heb hem voorgesteld dat hij missch beter kan verhuizen want dat dit niet gezond is. Hij wil echter niet verhuizen,maar EIST wel dat ik het
schimmelprobleem oplos en laat injecteren.
Maar met injecteren kom je er niet,de oorzaak moet eerst weg zijn,anders is het dweilen met de kraan open. Hij dreigt nu naar de huurdersbond te gaan.

Nu heb ik 2 vragen:
1/ kan ik eisen dat de huurder vertrekt omwille van ongezonde levensomstandigheden? Ik wil niet dat die mens ziek wordt door mijn vochtige situatie.

2/ wie gaat de schade vergoeden? Ik had al gehoord dat de brandverzekering hier niet zou bevoegd voor zijn en dat mijn familiale verzekering hiervan moet op de hoogte gesteld worden?
Wie draait er op voor de huurleegstand ,kan ik dat recupereren?

Ik hoop dat iemand me enige duidelijkheid kan geven,
alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 mar 2010 11:22

Ik zit in een vervelende situatie. Hier korte schets:
Ik verhuur een appartement op een gelijkvloers. Nu zit er schimmel
op de onderkant vd muren in badkamer/slaapkamer en dat wordt steeds
erger.
Oorzaak: buurman die het dak van zijn achtergebouw heeft afgebroken
Buurman is wel van plan om het dak terug te leggen,wacht nog op zijn bouwvergunning dus kan nog even duren.

De huurder klaagt over bronchitis sinds hij daar woont,je zou voor minder.
Ik heb hem voorgesteld dat hij missch beter kan verhuizen want dat dit niet gezond is. Hij wil echter niet verhuizen,maar EIST wel dat ik het
schimmelprobleem oplos en laat injecteren.
Maar met injecteren kom je er niet,de oorzaak moet eerst weg zijn,anders is het dweilen met de kraan open. Hij dreigt nu naar de huurdersbond te gaan.

Nu heb ik 2 vragen:
1/ kan ik eisen dat de huurder vertrekt omwille van ongezonde levensomstandigheden? Ik wil niet dat die mens ziek wordt door mijn vochtige situatie.

2/ wie gaat de schade vergoeden? Ik had al gehoord dat de brandverzekering hier niet zou bevoegd voor zijn en dat mijn familiale verzekering hiervan moet op de hoogte gesteld worden?
Wie draait er op voor de huurleegstand ,kan ik dat recupereren?

Ik hoop dat iemand me enige duidelijkheid kan geven,
alvast bedankt!
"buurman die het dak van zijn achtergebouw heeft afgebroken
Buurman is wel van plan om het dak terug te leggen,wacht nog op zijn bouwvergunning dus kan nog even duren
"

Uw buurman voert verbouwingswerken uit (afbraak gevolgd door werderopbouw). U hebt schade door zijn onzorgvuldig gedrag (hij had de muur tijdelijk met plasticfolie moeten afdekken).
Bijgevolg kunt u via uw brandverzekering de buur aansprakelijk stellen voor de schade en de gevolgen ervan + herstelling.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bosprocureur

#3 , 12 mar 2010 13:34

Uw buurman voert verbouwingswerken uit (afbraak gevolgd door werderopbouw). U hebt schade door zijn onzorgvuldig gedrag (hij had de muur tijdelijk met plasticfolie moeten afdekken).
Bijgevolg kunt u via uw brandverzekering de buur aansprakelijk stellen voor de schade en de gevolgen ervan + herstelling.
Laat dit niet te lang aanslepen, bijkomende schade door te lang te wachten kan geweigerd worden door uw verzekering; u hebt de plicht het nodige te doen om de schade te beperken.

Reclame

Terug naar “Archief”