Re: Info

SCHEEPERS MARTIN
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Info

#1 , 26 jul 2026 12:15

Hallo, mijn CM ziekenfonds heeft een administratieve fout gemaakt en mijn dossier niet tijdig aangepast en dan nog eens dat ze mij niet op de hoogte hebben gebracht van mijn onterechte ziekte uitkering van februari tem half juni wegens mijn wettelijke pensioenleeftijd. Ik was van niks op de hoogte en was dus 100%ter goede trouw. Heb ook geen ander inkomen ontvangen tussen die tijd ook geen pensioenuitkering.zij hadden mijn dossier moeten stopzetten wat niet gebeurd is.nu zeggen ze dat ik een aanzienlijk bedrag moet terugbetalen maar zij zijn fout niet ik .mijn vraag is moet ik dat nu terug betalen aan CM.hoor het graag.mvgr

basejumper

#2 , 26 jul 2026 14:56

Beste

Onterecht uitbetaalde sociale zekerheidsvergoedingen dienen inderdaad terug gevorderd en terugbetaald te worden. Indien u vanaf februari met wettelijk pensioen was dient u wel pensioen te krijgen vanaf dan. heeft u uw pensioen tijdig aangevraagd? want dat is uiteraard wel uw verantwoordelijkheid en niet die van CM
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

SCHEEPERS MARTIN
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jul 2026 10:04

Hallo, ik had mijn pensioen uitgesteld tot januari 2027 omdat ik ex grensarbeider ben moet i´ wachten op mijn nederlandse pensioenleeftijd 67 jaar en was dus nog aan het werk maar door omstandigheden door operatie ben ik dus uitgevallen en stond ik op ziekenkas en had dus nog geen pensioen. Maar zij hadden mijn ziekte uitkering moeten stop zetten en mij daarvoor op de hoogte moeten brengen wat dus niet gebeurd is en ik was ter goede trouw. Zij geven toe dat ze een administratieve fout hebben gemaakt maar daar ga ik voir opdraaien dan nogmaals ik was 100% ter goede trouw en was van niks op de hoogte. Zij mogen het terug vragen is ook de wet maar door die blunders van hun betaal ik dat niet.groeten mt

Reclame

Terug naar “Pensioenen”