situatie: Feitelijk samenwonend met mijn vriend in zijn huis,grond is schenking van zijn ouders, hij heeft voor het huis een hypoticaire lening en dus geen extra (zoals lening voor zonnepanelen in dit geval) belastingsvoordelen bij het inbrengen van een extra lening omdat hij al genoeg inbrengt met lening van huis
probleem: Geen belastingsvoordeel(op hypoticaire lening) voor mij(ik heb niets in te brengen) bij plaatsing zonnepanelen omdat ik geen eigendom heb en dus geen eigenaar ben
oplossing: eigenaar worden (mijn vriend ziet geen probleem in een schenking of dergelijke)
mogelijkheden: ....?
ik heb al verschillende mogelijkheden gehoord,maar ik ben niet zo op de hoogte van alles en dus vraag ik een beetje raad en uitleg...
Een schenking van 1% door mijn vriend aan mij?
-kan ik dan maar 1% inbrengen voor belastingsvoordeel?
-prijskaartje bij notaris? Indien afhankelijk van de prijs van het huis, wordt dit dan geschat door notaris ter plaatse of volgens het plan en papieren? Want er is veel zelf gedaan wat de prijs verlaagd, maar dit zie je niet als het wordt geschat zoalss het er staat.
Trouwen (zonder notaris)
-Het huis zal dan van ons beide worden? Maar bij eventuele scheiding automatisch terug van hem?
-Dan wordt het 1 belastingsbrief, maar is er dan nog evenveel belastingsvoordeel?
Trouwen (met notaris)
-bv met scheiding van goederen? Welke notariskosten?
Andere?
-Aankoop van 1% door mij? Maar dan moet ik nog een lening aangaan om dit bedrag te betalen en dit lijkt me dan wel duur als het simpelweg zou gaan door te trouwen ofzo?
Ik hoop dat iemand er een beetje uitleg kan over geven, dit mag in zo simpel mogelijke taal,want van al die technische uitleg en termen snap ik maar 3/4

Bedankt op voorhand aan diegene die al tot hier geraakt zijn en er eventueel hun tijd en kennis willen in steken!
stephanie