Kan een tandarts weigeren een patient te behandelen ?
Ik had erge tandpijn, mijn tandarts was in verlof, ik belde naar 2 tandartsen en kreeg als antwoord dat het volzet was, ik kon maar behandeld worden 2 dagen nadien.
Ondertussen weet ik nu dat ik een serieuze tandwortel ontsteking heb, moest RX foto's laten nemen , antibiotica slikken , en nu maar zien wat er nog volgt, zeker ontzenuwen .?
Vroeger (goede oude tijd ) liet men niemand wachten of afzien als er pijn mee gemoeid was, tegenwoordig . . . is het anders .
Is er iemand die hier het juiste antwoord kent ?
Dank,vrgt
Spoedafdeling ziekenhuis.
Ja, Zo lijkt het wel .Alleen werkt het niet .
Ik heb ooit eens erge pijn voelen opkomen 's avonds en tegen de nacht voelde ik mijn kaak enorm trekken .Bleek ik zo'n zwelling te hebben dat je echt niet normaal kon noemen .
Ik dus naar spoed en ik werd gewoon naar huis gestuurd met 1 apranax en met de melding dat ik met zulke kaak al dagen had moeten rondlopen

.
Bleek ik maanden later ,nog in behandeling van die wortelabces van een orthodontist te moeten horen ,dat zulke abcessen alleen behandeld kunnen worden mits operatie /leegmaken van de wonde en dat anti biotica weinig vat op had .Hij vroeg me waarom ik nooit naar de kliniek was geweest en op mijn verhaal kon hij alleen maar zeggen...ze hadden mij moeten oproepen