bewinvoerder

torke
Topic Starter

bewinvoerder

#1 , 12 apr 2010 22:03

Voor mijn schoonbroer is een advocaat als voorlopige bewindvoerder aangesteld en zoals altijd is hij niet erg spraakzaam, nochtans in de beschikking van de vrederechter staat letterlijk en ik citeer: ( Bepaalt dat het beheer in samenspraak met Mvr .......... dient te gebeuren.) ik heb als vertrouwenspersoon van de beschermde persoon aan de vrederechter gevraagd om gehoord te worden dit is inmiddels gebeurd.hij stuurde me geen jaarlijks financieel verslag wat hij normaal moet uitvoeren en waar de vrederechter hem ook op gewezen heeft en waar hij beloofde dit zo vlug mogelijk uit te voeren.

Nu is mijn vraag over de beschikking van de vrederechter (bepaal dat het beheer in samenspraak met Mvr .....dient te gebeuren)moet hij niet met Mvr ..... overleggen voor alle daden die hij stelt betalingen en bank verrichtingen volgens ik heb begrepen van de vrederechter zou dit moeten gebeuren of heb ik het mis

wie kan me dit verduidelijken bedank op voorhand torke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 12 apr 2010 22:32

Vanaf het moment dat er een advocaat-bewindvoerder wordt aangesteld door de vrederechter, heeft deze adv.-bewindvoerder de volmacht over je schoonbroer zijn rekeningen. D.w.z. dat hij er zorg voor zal dragen dat al de rekeningen van je schoonbroer betaald zullen worden. Hij beheert ook het geld voor je schoonbroer tot bij zijn overlijden.

Voor deze inspanningen krijgt de advocaat-bewindvoerder maandelijks 3 % van het pensioen (inkomen) van je schoonbroer. De bewindvoerder moet alles perfect bijhouden. Zijn boekhouding moet hij jaarlijks voorleggen aan de vrederechter, die deze ter goedkeuring aftekent.

De advocaat-bewindvoerder moet zich niet verantwoorden tegenover derden (jij, je familie, ...). Hij moet zich enkel verantwoorden voor de vrederechter.

Wees niet ongerust over de bewindvoerder: hij (zij) doet zijn (haar) werk perfect!

Na een overlijden heb ik even zo een dossier mogen inkijken. Het was een zeer nauwgezet werk wat hij verricht had.

Reclame

Terug naar “Archief”