Dwangbevel autobelastingen!

Kimmeke1977
Topic Starter

Dwangbevel autobelastingen!

#1 , 13 apr 2010 12:43

Hoi,

ik heb door een zware fout vergeten de wegentaks te betalen,ik weet het is mijn eigen fout. Nu heb ik gisterenavond een dwangbevel van de gerechtsdeurwaarder in mijn bus gevonden,moet betaald binnen de 24u.
Daar heb ik toch vragen bij,het kantoor is open van 14-16u,ik probeer al van 9.00u te bellen en krijg enkel antwoordapparaat,heb ook een mail verstuurd. Het probleem is dat ik vandaag onmogelijk dat in zijn kantoor kan gaan betalen. Ik wil gewoon weten of het morgen ook kan of dat ik het mag sorten op rekening. Wat moet ik nu doen? Ik zou niet graag hebben dat ze morgen bij mij de boel al komen aanslaan,ik wil het gewoon betalen,wegens mijn werk kan het vandaag gewoon niet.

Help aub!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 apr 2010 14:23

U schrijft de som onmiddellijk over op zijn rekening en bezorgd hem via fax of mail een afschrift dat de betaling is gebeurd..

peter kvm

#3 , 14 apr 2010 19:05

Geen paniek! 24u is een minimumtermijn en staat standaard vermeld op het dwangbevel... Als u de som binnen een tweetal weken betaalt stelt er zich normaliter geen probleem.

Reclame

bios

#4 , 15 apr 2010 19:03

Heb net hetzelfde voor,ik weet wel dat ik fout ben en heb er spijt van maar aangezien ik voor de moment werkloos ben, is dit bedrag nogal groot om ineens te betalen.

Valt er te regelen me de gerechtsdeurwaarder dat ik de helft nu betaal en begin volgende maand de andere helft? (heb het bureau nog niet kunnen bereiken)

Tevens staat er bij mijn dwangbevel niets van binnen de 24uur te betalen.

Wel staat er dit:

"Aan bevolen partijen verklarende dat bij gebreke door haar aan huidig bevel te voldoen, zij daartoe zal gedwongen worden door alle rechtsmiddelen, dit na verstrijken van de wettelijke termijn van een vrijé dag vanaf heden door onder meer het uitvoerend beslag op haar/hun roerende goederen."

Daar snap ik dus niks van hé mensen :P

Wat bedoelen ze met die vrije dag? en dus in principe kunnen ze hier morgen staan dus?

nuja ik zal morgen al zeker maar eens langsgaan voor meer info.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

peter kvm

#5 , 16 apr 2010 12:12

Na het verstrijken van 24u kan er beslag gelegd worden op alle roerende goederen welke zich op uw domicilie bevinden. Is zowat hetzelfde als zeggen dat ge binnen de 24u moet betalen :)

In de meeste kantoren wordt er voor verkeersbelasting geen betalingsfaciliteiten verleend, al blijft dit afhangen van de goodwill van de ontvanger. Oppassen trouwens met je VB niet tijdig te betalen: wegens de overgang van deze belasting naar het Vlaamse Gewest (vanaf 01/01/2011 is de Vlaamse Overheid bevoegd) zal het invorderen ervan alle prioriteit krijgen. Dit om problemen te vermijden bij het overdragen van de rechten.

peter kvm

#6 , 16 apr 2010 15:39

Ook nog even erbij vermelden dat er voor de verkeersbelasting geen aangetekende herinneringsbrief (art 298 WIB 1992) meer volgt vooraleer er een bevel tot betalen wordt betekend via gerechtsdeurwaarder.

Je krijgt een uitnodiging via Belastingen Auto's Brussel om de verschuldigde belasting voor de komende 12 maanden op hun rekening te betalen. Betaal je niet tijdig (in de praktijk voor het einde van de tweede maand volgend op de inschrijving van het voertuig); zal de aanslag ingekohierd worden (er wordt een titel gecreeërd) en zal de plaatselijke ontvanger belast worden met de invordering. Je krijgt dus nogmaals een aanslagbiljet. Betaal je niet tijdig zal dit jaar zonder voorafgaaande aangetekende herinneringbrief een dwangbevel betekend worden.

Betaal je twee jaren op rij niets na de uitnodiging van Belastingen Auto's Brussel, wordt de aanslag ingekohierd met een administratieve Boete van 50 EUR. Aangezien voor deze boete de wettelijke betaaltermijn geldt (2 maanden na verzending aanslagbiljet) zal er in dat geval voor de hele aanslag gewacht worden vooraleer een dwangbevel te betekenen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”