Afspraak was zirkonium kroon en brug werk in onder- en bovenkaak. Voor vast afgesproken prijs. 12 kronen bovenkaak / 10 kronen onderkaak.
Brug bovenkaak was geplaatst, maar is ondertussen verwijderd omwille van tandpijn problemen. Paste niet.
Nu blijkt dat de tandarts niet het afgesproken zirkonium heeft gebruikt, maar een cobalt-chrome legering voor de basis. Ik ben allergisch voor chrome! Zij heeft me nooit verteld dat ze ander materiaal dan afgesproken gebruikte, kon dus ook niet vroeger ingrijpen. Zij was op de hoogte dat ik veel allergieën heb! Heeft toch niet gecheckt of ik tegen cobalt-chrome kon.
Ondertussen is zowel boven als onder alle tanden afgeslepen en draag ik voorlopige bruggen. Heb reeds 3/4de van de totaal afgesproken prijs betaald. Deze prijs is in tussentijd al 2 maal verhoogt door de tandarts zonder enige geldige reden.
Wat kan ik doen?
Mag een tandarts op eigen initiatief goedkoper materiaal gebruiken dan afgesproken, zonder dit eerst met mij te checken?
Mag zij die afgesproken prijs omhoog halen, nadat ze aan de behandelingen begonnen is?
Wat zijn mijn rechten ivm de bovenbrug die geplaatst werd maar die totaal niet paste? (wortelranden niet bedekt , brug wringt enorm met veel tandpijn als gevolg, lengte te kort (niet zichtbaar bij spreken), brug was zichtbaar scheef))