Geen officieel adres, geen identiteitskaart

Edr
Topic Starter

Geen officieel adres, geen identiteitskaart

#1 , 27 apr 2010 10:12

Hallo!

Ik ben een vrouw van 24 en heb geen vaste verblijfplaats en geen identiteitskaart. Mijn mama is gestorven toen ik 17 was en sindsdien heb ik geen officieel adres meer. Ik heb nog even alleen gewoond in mijn ouderlijk huis (met mijn vader heb ik geen contact, mijn ouders zijn gescheiden wanneer ik 3 maanden oud was) en daarna ben ik op kot gegaan. Daar kon ik echter mijn adres niet zetten. Mijn indentiteitskaart (die ik ondertussen kwijt ben) is vervallen in 2008. Ik ben niet verzekerd, niet angesloten bij een ziekenfonds...
Graag zou ik dit allemaal in orde brengen, want het heeft me al vele slapeloze nachten bezorgd. Nu weet ik alleen niet hoe ik dat moet doen. Ik kan nergens mijn adres zetten. Ik kan ook geen appartementje huren want daar heb ik een identiteitskaart voor nodig. Kan ik dan een postbus huren ofzo... Of hoe kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 apr 2010 11:05

Of hoe kan ik dat oplossen?
1 adres: OCMW. Die kan je helpen. Niet alleen financieel (mss is dat niet het probleem) maar ook met alle papperassen terug in orde doen.

Edr
Topic Starter

#3 , 27 apr 2010 13:51

Dankje! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb ;-) Daar ga ik meteen een afspraak maken.

Groetjes!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 apr 2010 15:24

Idd via OCMW - deze zullen u naar de politie sturen om aangifte te doen van verlies IK -- vermoedelijk gaan daar ook nog een aantal zaken boven water komen. Op kot ...wil zeggen dat u studeerde? zonder studiebeurs?
U zal vermoedelijk gesignaleerd staan bij politie wegens niet gaan kiezen- geen adres en nog wat van dat soort zaken -- kan vervelend zijn maar los dit op via OCMW- en met die consulente.
U bent ook niet in orde met uw SIS kaart - vermoedelijk hebt u er geen - dat wil zeggen mocht u iets overkomen dat ga je voor alle kosten opdraaien en dat kan in de duizenden € gaan.
Neem trouwens ook dadelijk een verzekeringspolis type familiale met rechtsbijstand en een type polis deelnemer in het verkeer ... om niet te vergeten een brandpolis voor waar u woont.
Totale kost een € 200 of zo maar wel zijn geld waard ALS er iets mocht gebeuren.

Terug naar “Archief”