Mijn vriend en ik wonen een half jaar samen. Aangezien hij nog studeerde, beloofde hij een job te zoeken en zijn ouders zouden mee helpen zijn deel te betalen.
De eerste 2 maand ging alles zoals gepland. Maar daarna bracht zijn bij-job steeds minder op (Multilevelmarketing) en verzuimde hij ook zijn deel van de huur te betalen. Alsook boodschappen, rekeningen van water, gas, electriciteit, tv e.d. heeft hij nooit meebetaald. Al die maanden betaal ik de hele boel dus op mijn eentje, waardoor ik mezelf stilaan in een financiële put aan het graven ben. Af en toe krijg ik, na dagenlange woordenwisselingen, 200 euro à max 350 euro/maand. Hoer, geldwolf, ... allerlei kleinerende opmerkingen die ik in deze discussies naar mijn hoofd krijg.
Zijn ouders staan aan zijn kant, denken dat hij mij onderhoudt, beweren hem geld genoeg te geven en geloven me dus niet. Hijzelf dreigt voortdurend met het feit dat deurwaarders de meest vermogende (ik dus) aanspreken en dat hij dus veilig staat. En dat ik het via juridische wegen nooit zal kunnen bewijzen. Het huurcontract en bepaalde rekeningen (bv. gas, elec, enz) staan op beide namen. Zijn domicilie echter staat nog bij zijn ouders (omdat deze hun kindergeld niet wilden kwijtspelen)... Een hele rompslomp, ik zit met de handen in het haar... Het is echt een mentaal machtsspel aan het worden en ik vraag me af hoe sterk ik sta in deze situatie. Kan ik hem, samen met mijn verhuurder, aanklagen voor wanprestatie en gewoon maandelijks mijn helft betalen? Want ik ben niet van plan dit huis te verlaten zonder dat hij zijn achterstallige betalingen aan mij terugvordert!