#1 , 11 mei 2010 12:39
Hallo,
Even een korte schets van de situatie (ik probeer het zo algemeen mogelijk te houden). De gemeente verkoopt in 2008 een stuk grond aan een projectontwikkelaar. In de verkoopsovereenkomst staat een opschortende voorwaarde dat voor 15 december 2009 de definitieve RUP tot stand is gekomen. Verder staan er nog enkele punten in verband met aantal bouwlagen e.d. Deze overeenkomst stond in een verslag van de gemeenteraad. De RUP was eind 2009 niet definitief en dus heeft men in februari deze overeenkomst verlengd. In het verslag van die gemeenteraad staat boven de nieuwe overeenkomst vermeld: "De vorige door de gemeenteraad goedgekeurde overeenkomst werd slechts aangepast voor zover het data betreft.". De datum werd inderdaad opgeschoven naar 2012, maar er werden ook nog een aantal andere zaken gewijzigd, zoals het aantal toegelaten bouwlagen dat hoger is dan 2 jaar geleden.
Het komt voor mij over alsof ofwel het verslag verkeerd opgemaakt is, ofwel heeft men bewust "vergeten" vermelden dat er meer zaken gewijzigd zijn, in de hoop dat niemand het zou merken... Kan ik stappen ondernemen hieromtrent? Het volledige verhaal gaat over meer dan alleen dit kleine probleempje, maar zou wel een heel lang bericht worden. Als er meer informatie nodig is, graag een seintje!
Bedankt!