pers op de hoogte brengen van een zaak die voorkomt?

ikvraagraad
Topic Starter

pers op de hoogte brengen van een zaak die voorkomt?

#1 , 06 mei 2010 17:57

Even een schets van de situatie:

In december 2006 diende ik klacht met burgerlijke partijstelling in tegen een familielid wegens zedenfeiten. Sinds de aanvang van het onderzoek zet hij alles wat in het dossier te lezen is over mij op een eigen website: verklaringen, verslagen van deskundigen, persoonlijke informatie. Hij maakt me via die weg uit voor het vuil van de straat. Dat is nog niets in vergelijking met wat hij me nog allemaal heeft aangedaan de laatste maanden.
Hij heeft, kort na de aanklacht, een aantal maand in voorhechtenis gezeten. De onderzoeksrechter is door mijn advocaat een aantal keer op de hoogte gebracht van zijn praktijken, maar deze vond het niet nodig in te grijpen.

Hij werd veroordeeld in eerste aanleg. Hij ging in beroep en in september komt de zaak voor voor het hof van beroep van Antwerpen. De kans is klein dat hij wordt vrijgesproken: hij is recidivisten en alle bewijzen zijn er.

In de kranten is een artikel verschenen toen hij werd opgepakt en toen de uitspraak gevallen is.

De zaak komt dus over enkele maanden opnieuw voor, en ik heb zo'n zin om de pers er op af te sturen. Als ik alles zou vertellen van wat er de laatste jaren/maanden gebeurd is, ze zouden er een fameus artikel over kunnen schrijven.

Mag ik de pers op de hoogte brengen van het voorkomen van deze zaak? Kan ik dit anoniem doen? Mag ik naar buiten komen met mijn verhaal voor het voor, tijdens of na het vallen van de definitieve uitspraak?

Eind juni zie ik mijn advocaat. Ik kan het hem uiteraard ook vragen. Ik zou dit echter graag sneller weten omdat de actualiteit van de laatste weken me heel erg van streek maakt; mijn protest tegen wat er gebeurd is vroeger en de laatste maanden wordt steeds heviger...

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mei 2010 19:14

Kan niet goed volgen
Een website waar hij laat ons stellen vertrouwelijke documenten over u opzet... dat is laster/eerroof of iets in die richting
Wat doet uw advocaat - Hij kan reageren maar u ook gezien nieuw misdrijf. En dat is het waarschijnlijk en daar is die onderzoeksrechter niet voro bevoegd ( gevat in vakjargon) dus opnieuw klacht bij politie (PDK).

Dat u de pers persoonlijk inlicht dat een bepaalde zaak voorkomt ( zonder meer) dat kan volgens mij geen probleem zijn.
rechtspraak en processen zijn openbaar en publiek.
Naar buiten komen met uw verhaal kan een probleem zijn - dan kunnen er best alle elementen die verwijzen naar uit het verhaal verwijderd worden.
Hij is NOG NIET veroordeeld dus nog altijd onschuldig.

Kan kan mogelijk ook terecht bij SLAZO van de politie of bij de IFG - medewerker die je gericht kan bijstaan.

Reclame

Terug naar “Andere”