Terugvorderbaarheid onderhoudsgelden?

Jorre
Topic Starter

Terugvorderbaarheid onderhoudsgelden?

#1 , 28 sep 2006 15:58

Een kennis stelde onlangs volgende vraag:
Indertijd toen mijn ex partner en ik nog niet samenwoonden, maar wel een relatie hadden, stortte ik van tijd geld op zijn rekening omdat hij er niet geraakte...ik weet ik had toen beter moeten weten, want hij woonde bij z'n moeder en had zijn volledig loon, maar goed.
nu ik heb van toen al die stortingsbewijzen bijgehouden.
kan ik dat geld terugvorderen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 28 sep 2006 17:11

-eerst en vooral: ik ben ook maar een gewoon mens, dus zeker geen expert ter zake-

Mijn gedacht is simpel: Nee. Als je geen bewijzen hebt dat het om een "lening" ging (dus een schuldbekentenis van die persoon waar het geld naartoe ging) is het volgens mij helaas pindakaas.

Wesley

#3 , 28 sep 2006 17:32

je kunt in ieder geval een poging ondernemen om het terig te vorderen, maar wordt advocatenwerk.

Kan duurder uitvallen dat de leningen.

Raadpleeg een Justitiehuis in uw buurt (dgl info - ivm lokatie - kun je telefonisch bekomen op de griffie van uw plaatselijke rechtbank).

Daar wordt er gratis advies gegeven door deskundigen terzake.

(onverschuldigde betaling: twijfelachtig, lening: moet bewezen worden dat er intentie van terugbetaling was)

niet gehuwd: dus niet te beschouwen als deelname in de lasten van het huwelijk.
Niet samenwonend: geen deelname in kosten samenwoning.

Lening maakt een kans.

Reclame

Jorre
Topic Starter

#4 , 29 sep 2006 12:38

Bedankt,
Ik zal het doorgeven.
Jorre.

Terug naar “Andere”