: momenteel ontvang ik een ziekte-uitkering van de mutualiteit en gezien reeds langer dan één jaar is het invaliditeit.
In de belastingsalmanak van de Standaard lees ik op pagina 336 (punt 15- fiscus en personen met een handicap) onder de vraag : "Hoe het bewijs van invaliditeit leveren ? " dat een persoon -invalide- bij pensionering éénmalig een attest moet voorleggen waarin verklaard is dat hij voor zijn pensionering reeds de hoedanigheid van RIZIV-invalide had.
Dit is mij niet duidelijk. Namelijk: ivm belastingsaangifte
* wanneer ik op pensioen ga en nog belastingsaangifte moet indienen is dergelijk attest nodig . ? (ik denk ja)
* bij pensionering ontvang ik géén ziekte-uitkering meer maar wel pensioen ( toch blijf ik invalide 66%)
* waar dien ik dergelijk attest aan te vragen en wie levert dat af ? (ik denk RIZIV)
* indien ik géén attest heb -eenmaal op pensioen- heb ik dan nog belastingsvermindering wegens invaliditeit ? (dat weet ik niet)
en dàt is mijn vraag !!
kan er mij iemand een antwoordje geven aub.