comité p

bene
Topic Starter

comité p

#1 , 31 mei 2010 08:21

Sinds dit weekend weet ik officieel én dan nog van mijn ex die al al die maanden onze dochter voor mij verborgen houdt (maw mijn omgangsrecht NIET kunnen uitoefenen) dat dhr. X van Comité P die 7 jaren geleden het onderzoek deed in opdracht van mevr de onderzoeksrechter nu nog steeds mijn ex beschermt en meewerkt aan het verstoppen van ons dochter.
In het verleden heeft diezelfde mijnheer van Comité P véééééééééél zaken de doofpot ingestopt, zaken die het daglicht niet mogen zien.
Hoe kan ik mij verdedigen tegen zo'n corrruptie die al 7 lange jaren aansleept???
Heeft het nut dat ik klacht indien bij de politie tegen Comité P?
Het is ook door die mijnheer van Comité P dat de politie weigert langs te komen telkens ik aan het huis sta om ons dochter op te halen en niemand opendoet.
Ze zijn allemaal héél goed op de hoogte hiervan en handelen in opdracht van Comité P.
Wat kan ik nu nog doen?
Dat dit mogelijk is in een DEMOCRATIE!!!
Bene

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 31 mei 2010 10:20

Met bewijzen naar de pers stappen? Niets zo leuk als een politiieschandaal de laatste weken voor nationale verkiezingen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2010 17:54

Ik kan niet goed volgen: comité P heeft bij mijn weten geen connecties bij de politie en zal ZEKER niet tussenkomen.
...weet officieel die dochter verborgen heeft gehouden ... wel indien het omgangsrecht NIET wordt gerespecteerd kan u daarvan PV door eender welke politiedienst laten opstellen.
De politie dient NIET ter plaatse te komen om uw dochter te laten overhandigen ze dient wel de partijen te horen.
U kan een deurwaarder aanstellen om de nodige wettige vaststellingen te doen.
Comité P werkt NIET voor een onderzoeksrechter.
Als u klachten hebt omdat parket niet vervolgt .... wel u moet een aantal regels volgen om aangifte te doen om de politie hun werk correct te laten uitvoeren en u hebt dan een aantal mogelijkheden om vervolging in te laten stellen.
Trouwens u hebt ook het recht om een advocaat te nemen en geloof me die werken zeker niet samen met het parket/onderzoeksrechter/comité P.
U kan ook altijd een klacht sturen naar de Voorzitter van het Hof van Beroep van uw omschrijving of naar de Procureur Generaal.

Wat zou het comité P in de doofpot kunnen steken gezien de PV's naar de procureur des Konings gaan??
Stuur dus direct een klachtenbrief naar de procureur dan moet men wel handelen

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 31 mei 2010 18:26

Het is ook door die mijnheer van Comité P dat de politie weigert langs te komen telkens ik aan het huis sta om ons dochter op te halen en niemand opendoet.
Neen, je wijst naar de verkeerde. Er zijn richtlijnen die de pdk oplegt aan politie hoe ze moeten handelen. Deze richtlijnen zijn bedoeld voor politionele ogen, niet voor de Uwe of de mijne. Vaak vertrekken die richtlijnen van het parket generaal.

Het comité P zal waarschijnlijk antwoorden dat politie geen fout betreft gelet de richtlijnen/procerures etc. gevolgd zijn.

RR

roderidder

#5 , 31 mei 2010 18:36

De politie dient NIET ter plaatse te komen om uw dochter te laten overhandigen ze dient wel de partijen te horen.
...Als u klachten hebt omdat parket niet vervolgt .... stuur dus direct een klachtenbrief naar de procureur dan moet men wel handelen
1) Suggereer je hier dat opsporen van misdrijven niet 1 van hun hoofdtaken is?
2) de pdk beslist zelf over het al dan niet vervolgen
3) zie 2
Heeft het nut dat ik klacht indien bij de politie tegen Comité P?
Nee

RR

roderidder

#6 , 31 mei 2010 18:59

Wat kan ik nu nog doen?
De beste tactische keuze nemen
één van de vele mogelijkheden:
een goed dossier opbouwen, daders en medeplichtigen rechtstreeks voor de correctionele of strafrechter brengen, daarna naar de jeugdrechter trekken.
Je mag op veel weerstand rekenen, maar als je zorgvuldig een correct en volledig dossier aan de strafrechter bezorgd dan zal deze normaliter de "schuld" en de eventuele of bijhorende straf uitspreken.

Als je dit goed doet kan dit allemaal met wat geluk vrij snel (op een paar maanden tijd), uiteraard is voor een kind zelfs "een paar maanden" zijn ouder niet zien kind onwaardig (minimum 1 jaar gevangenisstraf voor een minderjarige meer dan 5 dagen verbergen) en ja de kans bestaat dat dan de jeugdrechter nog zegt "eerst de band ouder - kind terug opbouwen in de bezoekruimte"

En ja stapels verslagen krijgen ze bij de rechtbank binnen dat een ouder niet meewerkt of komt opdagen bij die bezoekruimte en U raad het al .... geen enkel Belgisch/Vlaams dossier mij bekend dat door de jeugdrechter naar de strafrechter is verhuist door de obstructie (verslag bezoekruimte) van de onwillige ouder.

zie ook http://www.familietop.be/doc/doc08/0812 ... _Geel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en als je links bij clip5 klikt kan je de Nederlandse situatie bekijken waar net zoals bij U 1 ouder een politieagent is. (duur +/- 6 minuten) maar wel veelzeggend of beter schokkend.

RR

roderidder

#7 , 31 mei 2010 19:49

Dat dit mogelijk is in een DEMOCRATIE!!!
helaas ...

De enige wetsvoorstellen mij bekend ter verbetering van de huidige situatie die U omschrijft:

Artikel 2
In elk gerechtelijk arrondissement wordt een interventiecentrum opgericht, waarvan de
medewerkers op verzoek van de rechter, voor de periode die hij bepaalt, zowel residentieel
als ambulant toezicht houden op de uitgesproken of tussen partijen afgesproken
omgangsregeling.
De Koning bepaalt de voorwaarden waaraan de medewerkers van het interventiecentrum
dienen te voldoen. Zij zijn gebonden door het beroepsgeheim overeenkomstig artikel 458 van
het Strafwetboek.
De inrichtings- en werkingskosten van deze interventiecentra komt ten laste van het budget
van de minister van Justitie.
De Koning bepaalt de tarieven die aangerekend worden aan de partijen of een van de partijen.
Artikel 3
In artikel 387ter van het Burgerlijk Wetboek worden de volgende wijzigingen aangebracht :
A) in § 1, derde lid, wordt een vierde gedachtenstreepje ingevoegd, luidende :
« - een interventiecentrum aanduiden dat hetzij residentieel hetzij ambulant de ouders en de
kinderen begeleidt bij en toezicht houdt op de uitoefening van het omgangsrecht; de
aangewezen medewerker rapporteert maandelijks zijn bevindingen aan de rechter; de rechter
kan op diens aanwijzen de zaak zelfs ambtshalve opnieuw oproepen, overeenkomstig deze
paragraaf.
Bij die gelegenheid kan de rechter de kosten ten laste van een van de partijen leggen indien
blijkt dat deze onwillig was »;
B) paragraaf 3 wordt opgeheven.

Artikel 2
In artikel 387bis van het burgerlijk wetboek wordt een nieuw lid 6 ingevoegd, luidend:
‘De procureur des konings maakt ingeval van een proces-verbaal inzake niet- naleving van het
omgangsrecht, deze over aan de rechter en brengt vervolgens om de drie maanden verslag uit over
de klachten betreffende deze omgangsregeling.
Afhankelijk van ernst, kan de rechter de partijen oproepen in raadkamer en eventuele bijkomende
maatregelen nemen overeenkomstig 387ter van dit wetboek.
Guy Swennen

De partijkaart van Guy Swennen is SPa. Als SPa deel uitmaakt van de volgende regering zal het voorstel (misschien wat aangepast) in de volgende leglisatuur allicht wet worden
bron: zie de 4 pdf documenten rechts http://www.guyswennen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

JPV

#8 , 01 jun 2010 07:07

...Als u klachten hebt omdat parket niet vervolgt .... stuur dus direct een klachtenbrief naar de procureur dan moet men wel handelen
1) Suggereer je hier dat opsporen van misdrijven niet 1 van hun hoofdtaken is?
hij suggereert dit niet, hij zegt enkel dat de politie niet ter plaatse komt om uw dochter te laten overhandigen, wél dat ze ter plaatsen komen om partijen te horen.

bene
Topic Starter

#9 , 01 jun 2010 10:07

Ik weet wat ik meemaak en ik blijf erbij dat comité p in opdracht van mevr de onderzoeksrechter van D. gedurende maanden onderzoek heeft gedaan en iedereen persoonlijk thuis is gaan ondervragen.
Dus sinds toen al wordt er met mij de zot gehouden à volontée!!!
B
Laatst gewijzigd door bene op 04 jun 2010 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

float

#10 , 01 jun 2010 10:49

Het Comité P kan inderdaad strafonderzoeken voeren op vraag van PdK of OR.

roderidder

#11 , 01 jun 2010 12:57

De OR behoud de leiding van zijn onderzoek. Als het onderzoek is afgerond kan je het bekijken en naar onderzoeksdaden vragen.

De ervaring die ik hier mee heb is horror. Eigenlijk willen die OR's dit soort van onderzoek niet voeren, toch zeker niet ernstig.
Op die wijze blijf je botsen en blijft het kind verstoken van zijn ouder.

-politie wil niet komen
-deurwaarder wil geen vonnis uitvoeren
-OR wil niet onderzoeken, het blijft vaak bij een ondervraging maar meer dan eens wordt er niet eens a charge bevraagd. Een voorbeeld om het wat duidelijker te maken: "ik belde aan voor onze zoon op te halen maar er werd niet opengedaan" verklaring. "Ik heb geen bel gehoord."
-straffen zijn zeldzaam, en van diegene waar wel straffen worden uitgesproken worden ze niet uitgevoerd
- ...
mevr de onderzoeksrechter van Dendermonde gedurende maanden onderzoek heeft gedaan
Kan hier wat meer duidelijkheid komen?
Wie heeft die OR in gang gezet, (want die start niet autonoom) verloop, stand van zaken, ...
en iedereen persoonlijk thuis is gaan ondervragen
Die methode is me onbekend... politie die een 8 jarige thuis is gaan ondervragen inzake dit soort misdrijf. Tja, dan toch maar een klacht naar comité P sturen vrees ik.

RR

bene
Topic Starter

#12 , 01 jun 2010 14:51

Ex startte NU opnieuw dezelfde procedure van 7 jaren geleden, want de politie van L. weigerde een pv op te stellen, omdat naar hun zeggen ex al maanden klachten tegen mij neerlegt en dat dat gaat onderzocht worden...rarara daar gaan we weer en ja blijkt dat diezelfde mijnheer van comité p er alweer tussen zit om zijn "poulain" te beschermen, want met alles wat hij al misdaan heeft, vroeg mijn toenmalige advocate om mijnheer de politieagent uit zijn ambt te ontzetten, natuurlijk moet hij dan beschermd worden door comité p en door de onderzoekrechter en verdwijnen veel bewijzen in de doofpot.
Wat een politieagent hé, die moet de wet handhaven,amaai!!!
Laatst gewijzigd door bene op 04 jun 2010 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus

#13 , 01 jun 2010 17:27

regelgeving in het heel kort

het omgangsrecht wordt niet uitgeoefend - niet strafbaar geen PV wel registratie. Wanneer elke keer.
Politie registreert dit enkel tegenpartij wordt niet uitgenodigd. Nr melding kan mag opgevraagt worden

Het omgangsrecht wordt wel uitgeoefend. wel strafbaar. Elke maal goed gelezen elke maal aangifte bij politie gaan doen PV opstellen. Politie MOET Pv opstellen indien niet miskenning aangifteplicht want strafbaar - u ontvangt attest klachtneerlegging en kan u daarmee als slachtoffer laten registreren. Politie zal/moet een en ander nakijken en partijen verhoren of laten verhoren. Parket kan verdere opdrachten geven

OR of Parket kunnen comité P of algemene inspectie of bij grote korpsen interne zaken opdracht geven een onderzoek in te stellen - onderzoek waarin zowel politie als partijen gehoord worden. Het is dan de parketmagistraat of de onderzoeksrechter die verder beslist voor vervolging of seponering. Dus als comité P er mee gemoeid is zal er een of andere klacht over de werking van politie zijn geweest.

U kan altijd een klacht indienen bij korpsoverste van die politiezone - burgemeester - procureur des Konings of procureur-generaal
politieagent uit zijn ambt ontzetten ?? waarom wat heeft die er mee te maken.

PS opletten met het vernoemen van functies en steden in sommige gevallen is dat maar 1 functionaris en dus traceerbaar - misschien best gemeentenamen eruit halen aub.

U kan altijd klacht met burgerlijke partijstelling doen ergens anders

bene
Topic Starter

#14 , 07 jun 2010 09:50

Ik word schuldig bevonden aan smaad en belaging.Ga ik mijn werk hierdoor verliezen en ga ik in de gevangenis belanden?Of ga ik een boete moeten betalen en hoeveel dan wel?
Het is om deze reden dat ex weigert om ons dochtertje nog mee te geven met mij.
Maar, neemt hij hierdoor het recht in eigen handen en is dat dan NIET strafbaar?
Blijkbaar kan én mag ex ALLES doen omdat hij politieagent is en is voor hem the sky the limit!!! Ik loop geen minuut meer op mijn gemak met wat er mij nu weer boven mijn hoofd hangt...

Franciscus

#15 , 07 jun 2010 17:13

U hebt een veroordeling opgelopen zo blijkt.
En neen een politieagent mag niet alles - maar u moet wel de geeigende kanalen gebruiken.

Is er toch iets dat u niet verteld hebt want dat u ondertussen veroordeeld was hebt u ook niet gezegd.
Was dat in eerste aanleg of al in beroep.

Is er nog een procedure lopende inzake het omgangsrecht - is er een procedure inzake geestelijke gezondheid lopende ??

U kan zoals reeds gezegd bij verschillende instanties terecht om inzake de interne fouten aangifte te dien.
Wat zegt uw advocaat?

Terug naar “Archief”