Snelrecht en supersnelrecht

goosje_
Topic Starter

Snelrecht en supersnelrecht

#1 , 05 jun 2010 14:45

Beste

Ik ben een studente rechtspraktijk en heb dit jaar een eindwerk gemaakt over diefstal. Het is de bedoeling dat we dit binnen drie weken verdedigen. Op deze verdediging wou ik iets extra vertellen waarmee ik buiten mijn eindwerk zou gaan. Ik had de actualiteit enkele maanden gevolgd, en had twee krantenartikelen gevonden betreffende 'snelrecht'. Het ene waar men in Gent sinds kort bijzondere correctionele zittingen organiseert voor criminelen wiens schuld niet betwist kan worden, en ook in Antwerpen waar men het heeft over Arrestatie Procedure Snelrecht.
In de artikelen zelf staat niet veel over de procedure, wat er allemaal bij komt kijken. Zelf heb ik reeds op internet gekeken en vind ik nogal wat informatie, maar toch begrijp ik de procedure niet volledig. Nu vroeg ik mij ook af of men met het snelrecht waarover men in deze artikelen spreekt, het bevel tot onmiddellijke verschijning bedoelt. Op een aantal plaatsen lees ik over het 'supersnelrecht'. Wat is dit dan juist?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groeten
Annelies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2010 15:24

Stel uw vraag eens aan een justitiehuis - of vraag de info op aan de balie gerechtshof te Antwerpen.

goosje_
Topic Starter

#3 , 08 jun 2010 09:14

Ik heb dit reeds gedaan, maar ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen.
Kan iemand mij hiermee op weg helpen door informatie te geven? Of heeft er iemand nog een idee waar ik informatie kan vinden?

Alvast bedankt

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jun 2010 18:29

dan zal je er eens langs moeten gaan.

Terug naar “Archief”