woningen verhuren en wonen in het buitenland

plentycoups
Topic Starter

woningen verhuren en wonen in het buitenland

#1 , 05 jun 2010 19:06

gewoon ter informatie.... wat ik mij afvroeg...
wat al je nar het buitenland verhit en je woningen blijft verhuren, en de leningen blijft afbetalen... gaat dit? en de belastingen, hoe gaat dat gaan
mercikes :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 jun 2010 20:04

gewoon ter informatie.... wat ik mij afvroeg...
wat al je nar het buitenland verhit en je woningen blijft verhuren, en de leningen blijft afbetalen... gaat dit? en de belastingen, hoe gaat dat gaan
mercikes :)
Als je naat het buitenland verhuist en je daar laat domiciliëren val je onder het fiscale regime van dat land. De gevolgen zijn dus verschillen alnaargelang het land waar je gaat wonen. Voor de huizen die je in België bezit moet je in België de onroerende voorheffing verder blijven betalen. Wat je in je woonland verder op de huurinkomsten moet betalen hangt af van de aldaar vigerende fiscale wetgeving.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

plentycoups
Topic Starter

#3 , 05 jun 2010 23:31

dus alleen de grondbelasting, en geen belasting op de inkomsten van de woningen??
ja, dat zou kunnen, want je zal ook geen belastingbrief krijgen....
ik wou uit nieuwschierigheid mijn belastingbrief eens invullen zonder inkomen...
als ik er aan begin ga ik het toch eens doen :)

Reclame

Terug naar “Huren”