BETALEN KINDERGELD BIJ NIET VERBLIJF CO-OUDERSCHAP

MATTERHORN
Topic Starter

BETALEN KINDERGELD BIJ NIET VERBLIJF CO-OUDERSCHAP

#1 , 06 jun 2010 10:29

Hallo beste mensen

Het volgende doet zich voor :
Mijn kleindochter zit in haar examenperiode en wil in het geheel niet bij haar vader gaan logeren deze maand (co-ouderschap) omdat zij aldaar niet rustig kan studeren en de vader nooit thuis is (taxichauffeur)
Mijn dochter moet wel iedere maand de helft van het kindergeld betalen aan haar man (die totaal weigert met haar te spreken!!!)wegens een uitspraak van de rechtbank van eerste aanleg te Dendermonde.
Kan of hoeft mijn dochter het verschuldigde kindergeld voor deze maand niet te betalen !!!???
Haar advokaat zegt dat er niet veel aan te doen is, MAAR KAN DIT ZOMAAR ???!!! :twisted:

Weet er iemand raad a.u.b. :idea: :?:
Vele groeten
PLUK DE DAG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 jun 2010 12:41

Hallo beste mensen

Het volgende doet zich voor :
Mijn kleindochter zit in haar examenperiode en wil in het geheel niet bij haar vader gaan logeren deze maand (co-ouderschap) omdat zij aldaar niet rustig kan studeren en de vader nooit thuis is (taxichauffeur)
Mijn dochter moet wel iedere maand de helft van het kindergeld betalen aan haar man (die totaal weigert met haar te spreken!!!)wegens een uitspraak van de rechtbank van eerste aanleg te Dendermonde.
Kan of hoeft mijn dochter het verschuldigde kindergeld voor deze maand niet te betalen !!!???
Haar advokaat zegt dat er niet veel aan te doen is, MAAR KAN DIT ZOMAAR ???!!! :twisted:

Weet er iemand raad a.u.b. :idea: :?:
Vele groeten
wat wss nuttig is in deze zaak (om advies te geven ivm een definitieve oplossing naar de toekomst): wat is de leeftijd van de kleindochter?

MATTERHORN
Topic Starter

#3 , 07 jun 2010 15:05

Hallo
De kleindochter wordt op 1 november 2010 : 17 jaar

Er doet zich nu ook nog een ander feit voor : de vader wil gans de maand juli op reis gaan en wil in het geheel niet de kinderen opvangen (co-ouderschap)
Moet mijn dochter ook dan de helft van het kindergeld betalen, indien ja, is dit zo al te gemakkelijk voor de vader, hij kan zo altijd zeggen dat hij de kinderen niet kan opvangen en dan maar zo gemakkelijk het kindergeld in zijn zak steken en dit wegens een vonnis van eerste aanleg te Dendermonde.
Dit is wraakroepend

Graag een reactie a.u.b. :idea: :idea: :?: :twisted:
PLUK DE DAG

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jun 2010 18:45

Er is een uitspraak van de rechtbank - beide partijen dienen zich daar aan te houden.
Indien niet akkoord met een en ander - dan dient u terug naar de rechter te gaan.
Partij 1 moet betalen --- dat de dochter niet wil gaan - daar kan de vader niet aan doen - indien andere regeling -- rechterbank
partij 2 wil op vakantie dan zal hij gezien regeling ofwel kinderen moeten meenemen ofwel de maand daarna kinderen bijhouden.
Niet akkoord naar de rechtbank stappen indien onderling geen akkoord

Indien kinderen niet naar vader (kunnen) gaan - klacht bij politie = niet houden aan vonnis

MATTERHORN
Topic Starter

#5 , 09 jun 2010 10:48

Hallo,

Aan iedereen die geantwoord heeft dank je wel..

Vele groeten MB :wink:
PLUK DE DAG

Terug naar “Archief”