splitsing handelspand/appartement

daron
Topic Starter

splitsing handelspand/appartement

#1 , 07 jun 2010 12:45

Mijn vriendin en ik hebben samen een huurcontract ondertekend met tussenkomst van een immokantoor.

Het pand bestaat op het gelijkvloers uit een handelspand en boven uit een duplex-appartement. De eigenaars betrekken momenteel het volledige pand en gaan nu het duplex-appartement verhuren. Zij blijven het handelspand uitbaten.

Om het appartement te scheiden van de handelszaak, wordt er een scheidingswand voorzien in de inkomhal. Zijn zij ook verplicht om een aparte brievenbus/huisnummer te voorzien? Ik ben immers bang dat wij anders in de problemen kunnen komen qua postbedeling, facturatie door derden, belastingen, etc.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2010 18:30

En staat dat pand ingeschreven als woning?
een woning (appartement of huis) moet als toegang tot die woning een aparte gang hebben .. toegang met brievenbus inpandig of op eigen terrein niet aan de gevel.
betreft dan appartement 1ste verdiep - appartement 2de verdiep .... gelijkvloers handelsruimte.
Om als woning geregistreerd te worden ..moet de ruimte voldoen aan de Vlaamse wooncode
http://www.bouwenenwonen.be/bouwenenwon ... ncode.html" onclick="window.open(this.href);return false;

daron
Topic Starter

#3 , 07 jun 2010 23:30

Er is momenteel maar 1 huisnummer voor het handelspand + woning. Ik vind geen concrete informatie over een aparte ingang, brievenbus en huisnummer in de opgegeven link. Weet iemand hoe de vork in de steel zit?

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 07 jun 2010 23:49

Er is momenteel maar 1 huisnummer voor het handelspand + woning. Ik vind geen concrete informatie over een aparte ingang, brievenbus en huisnummer in de opgegeven link. Weet iemand hoe de vork in de steel zit?

Er moet maar één huisnummer zijn. Appartementsgebouwen hebben ook maar één huisnummer. Maar elke woongelegenheid in éénzelfde gebouw moet wel een aparte brievenbus + apart busnummer hebben.

vb. van adres: Veelhuizekesstraat, 120 bus 3

De busnummers in éénzelfde gebouw moeten wel overeenstemmen met aldus bij de gemeente bekende woongelegenheden in dat gebouw. Zoniet zouden al de bewoners van verschillende appartementen in één gebouw samen één gezin vormen met alle gevolgen vandien op sociaal, fiscaal, enz. vlak.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”