in tijdskrediet en zwanger

schrikje
Topic Starter

in tijdskrediet en zwanger

#1 , 08 jun 2010 11:54

Stel:
tijdskrediet met uitkering RVA en terug zwanger. Laat tijdskrediet gewoon tot zijn einde lopen. Baby wordt geboren maand voor tijdskrediet eindigt. Kan je na tijdskrediet dan nog zwangerschapsverlof nemen betaald door mutualiteit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 08 jun 2010 22:24

Stel:
tijdskrediet met uitkering RVA en terug zwanger. Laat tijdskrediet gewoon tot zijn einde lopen. Baby wordt geboren maand voor tijdskrediet eindigt. Kan je na tijdskrediet dan nog zwangerschapsverlof nemen betaald door mutualiteit?
bij mijn weten ben je verplicht om 1 week voor de vermoedelijke geboortedatum op de mutualiteit te staan, en minstens 9 weken erna, zélfs indien je in tijdskrediet bent.

schrikje
Topic Starter

#3 , 09 jun 2010 08:40

Daar vind ik dus niets van terug. Hebben me gezegd dat ik de keuze heb tussen tijdskrediet te laten doorlopen of te stoppen en zwangerschapsverlof op te nemen.
Maar als ik mijn tijdskrediet stop ben ik het kwijt. Want heb dan niet genoeg effectief gewerkt om terug recht te hebben om tijdskrediet te openen.

Reclame

xena

#4 , 09 jun 2010 12:20

http://www.securex.eu/be/lex-go.nsf/vwN ... enDocument" onclick="window.open(this.href);return false;

JPV

#5 , 09 jun 2010 22:31

schrikje
Topic Starter

#6 , 10 jun 2010 14:08

Bedankt voor de antwoorden. Nu is het me duidelijk.
Kan dus mijn tijdskrediet stoppen, zwangerschapsverlof nemen en achteraf verder gaan met tijdskrediet.

xena

#7 , 12 jun 2010 01:01

Bedankt voor de antwoorden. Nu is het me duidelijk.
Kan dus mijn tijdskrediet stoppen, zwangerschapsverlof nemen en achteraf verder gaan met tijdskrediet.

---wordt geboren maand voor tijdskrediet eindigt----
......indien ze na de opname van het zwangerschapsverlof geen 3 maanden tijdskrediet meer overheeft, zal haar nieuwe aanvraag niet goedgekeurd worden.........

je zal dan toch wat moeten puzzellen

schrikje
Topic Starter

#8 , 12 jun 2010 10:31

Xena waarom moet ik 3 maanden overhouden? Je kan toch per maand nemen?

schrikje
Topic Starter

#9 , 12 jun 2010 12:37

Sorry je hebt gelijk, had het niet goed gelezen. Je moet idd nog 3 maanden overhouden.

Terug naar “Andere”