Hey Lady B.
Ben zelf ook van Vilvoorde. Steun aanvraag voor mij komt pas 6 juli voor.
Ben alleenwonend en zit momenteel zonder werk.
Uitkeringen zitten geblokkeerd bij RVA en zit ondertussen daardoor ook met schulden.
Als jou was, wacht niet te lang om steun aan te vragen, want het duurt wel even tegen dat je een antwoord krijgt.
Je kan zoiezo al gaan horen.
Nu, om eerlijk te zijn, ik betaal 580 euro huur en heb een heel mooi appartement met 2 grote kamers, grote living, badkamer en wc apart.
Dus 783 vind ik persoonlijk ook vrij duur eigenlijk. Er zijn voor die prijs nog paar mooie locaties te huur.
Nu, je woont er pas, dus verhuizen zal niet echt aangenaam zijn, maar ervaring leert mij, dat men aan mij al vroeg of ik niet goedkoper kan gaan wonen om steun te trekken.
Dus kan zijn dat men het ook aan jullie gaat vragen. Hou daar rekening mee.
Ik hoop dat je snel geholpen wordt. Je hebt uiteindelijk ook een kind. Mijn vaste kosten per maand zijn ongeveer 990 euro uitgerekend door budgetbeheer. Zonder drank of eten.
Dus het zal inderdaad nipt zijn voor jullie, zeker als je dan nog schulden in te halen hebt of afbetalingen.
Maar ga zeker horen bij OCMW, hoe langer je wacht, hoe langer het duurt. Ik moet een maand wachten voor een beslissing, dan heb ik nog mijn geld niet. Nu nog 20 dagen te gaan voor ik meer weet.
Dus stel het niet uit.
Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Neem dan wel zoveel mogelijk papieren mee van facturen, loonfiche man, uitkeringen, kinderbijslag, zelfs bankafschriften.
Want die dingen vragen ze je allemaal.
Ik ben voor steun gaan vragen en het enige wat ik ga krijgen is leefloon. Dus deurwaarders gaan niet te vermijden zijn bij mij. Ondanks ik recht heb op mijn uitkeringen (intussen bijna 8000 euro).
Laat het niet zover komen en ga al horen
Sterkte.